اطلاعات بسیاری از مدل به روز شده ۱۳ اینچی مک‌بوک پرو منتشر شد - تکفارس 
اطلاعات بسیاری از مدل به روز شده ۱۳ اینچی مک‌بوک پرو منتشر شد - تکفارس 

اطلاعات بسیاری از مدل به روز شده ۱۳ اینچی مک‌بوک پرو منتشر شد

ساسان نظری
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 23:15
مک‌بوک پرو 16 اینچی هنوز در حال تولید می‌باشد و تاریخ عرضه‌ی آن مشخص نشده است

اپل مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی را به روزرسانی کرده است. اپل روز دوشنبه اعلام کرد که تغییراتی اساسی نسبت به نسخه‌های قبلی اعمال کرده است. پردازنده‌های جدید نسل دهم اینتل برای برخی از دستگاه‌ها و دوبرابر کردن حافظه داخلی تمام دستگاه‌ها از تغییرات این سری به ‌روزرسانی شده است. دستگاه‌های رده قیمتی پایین که قبلا دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بودند حال دارای ۲۵۶ گیگابایت، میان‌رده‌های این سری که قبلا ۲۵۶ گیگابایت داشتند حال دارای ۵۱۲ گیگابایت، رده‌های بالایی سری به یک ترابایت ارتقا یافته و درنهایت، بهترین‌های این سری دارای چهار ترابایت حافظه داخلی خواهند بود.اطلاعات بسیاری از مدل به روز شده ۱۳ اینچی مک‌بوک پرو منتشر شد - تکفارس 

قیمت این دستگاه‌ها تغییری نداشته و به ترتیب با قیمت‌های ۱۲۹۹ دلار، ۱۴۹۹ دلار،۱۷۹۹ دلار و ۱۹۹۹ دلار عرضه خواهند شد. البته در بریتانیا با قیمت ۱۲۹۹ یورو و در استرالیا با ۱۹۹۹ دلار شروع می‌شوند.

مشخصات سخت‌افزاری مک‌بوک پرو جدید

قیمت$۱,۲۹۹$۱,۴۹۹$۱,۷۹۹$۱,۹۹۹
پردازنده۱٫۴GHz quad-core 8th-generation Intel Core i5 processor۱٫۴GHz quad-core 8th-generation Intel Core i5 processor۲٫۰GHz quad-core 10th-generation Intel Core i5 processor۲٫۰GHz quad-core 10th-generation Intel Core i5 processor
رم۸GB 2133MHz LPDDR3۸GB 2133MHz LPDDR3۱۶GB 3733MHz LPDDR4X۱۶GB 3733MHz LPDDR4X
حافظه داخلی۲۵۶GB SSD storage۵۱۲GB SSD storage۵۱۲GB SSD storage۱TB SSD storage

نکات کلیدی

پردازنده‌های نسل دهم اینتل برای دو رده بالایی سری جایگزین خواهند شد و مدل‌های پایین‌تر از رده قیمتی ۱۷۹۹ دلار، همان پردازنده‌های نسل هشت قبلی خود را خواهند داشت.

حافظه داخلی پایه تمامی مدل‌ها دوبرابر شده است.

تمام مک‌بوک‌های جدید دارای طراحی کیبورد جادویی خواهند بود که در دیگر مدل ‌های ۱۳ و ۱۶ اینچی لپتاپ‌های اپل نیز وجود دارند، یعنی دیگر خبری از کیبورد‌های پروانه‌ای نخواهد بود. دکمه Esc نیز فیزیکی شده است.

این سری با قیمت پایه ۱۲۹۹ دلار آمریکا در دسترس همه هستند.اطلاعات بسیاری از مدل به روز شده ۱۳ اینچی مک‌بوک پرو منتشر شد - تکفارس 

یکی از منتقدان سایت Cnet در مورد کیبورد جادویی مکبوک ایر در ماه گذشته گفته بود:

بیشتر از هر ویژگی دیگری، بهترین برگه برنده‌ آخرین نسخه مکبوک ایر داشتن کیبورد‌ جادویی است. درست است که این مشکل، ساخته خود اپل است ولی در آخر نتیجه بسیار رضایت بخش خواهد بود… کیبورد جدید به طرز خوشبینانه‌ای لذت‌بخش است. من از انسان‌هایی نیستم که از هر محصولی تعریف کنم.

این به روزرسانی اولین خبر پس از خبر عرضه این محصولات از سری مک بود که در ماه مارس امسال منتشر شد.اطلاعات بسیاری از مدل به روز شده ۱۳ اینچی مک‌بوک پرو منتشر شد - تکفارس 

سری ۱۵ اینچی مک در گذشته با تغییر اندازه به ۱۶ اینچ عرضه شد که اساس شایعات در مورد همین سری هم بود. قبل از این خبر، شایعات مبتنی بر تغییرات این سری درباره اندازه مانیتور ۱۳ اینچی به ۱۶ اینچ بود ولی انتظار نمی‌رفت تغییرات سخت‌افزاری دیگری اعمال شود.

از دیگر شایعات می‌تواند به عرضه تمام مدل‌های جدید اپل با پردازنده‌های مرکزی انحصاری شرکت به جای پردازنده‌های اینتل اشاره کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید