آیفون ۱۱ پرفروش‌‌ترین گوشی هوشمند بازار چین در سه ماهه نخست امسال بوده است - تکفارس 
آیفون ۱۱ پرفروش‌‌ترین گوشی هوشمند بازار چین در سه ماهه نخست امسال بوده است - تکفارس 

آیفون ۱۱ پرفروش‌‌ترین گوشی هوشمند بازار چین در سه ماهه نخست امسال بوده است

افشین نوری
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 08:00
آیفون ۱۱ پرفروش‌‌ترین گوشی هوشمند بازار چین در سه ماهه نخست امسال بوده است - تکفارس 

آیفون ۱۱ موفقیت بزرگی برای اپل بوده است. این گوشی مجهز به چیپست قدرتمند A13 بایونیک با ۸.۵ میلیارد ترانزیستور است و از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واید و اولتراواید در پشت و یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی FaceTime و نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD بهره می‌برد و عمر باتری آن یک ساعت بیشتر از آیفون XR است. آیفون ۱۱ با قیمت پایه ۶۹۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایتی، مسئول ۴۰ درصد از کل فروش‌های آیفون در آمریکا در سه ماهه چهارم سال گذشته بوده است.

آیفون ۱۱ بسیاری از قابلیت‌های ارائه شده روی مدل‌های آیفون ۱۱ پرو را با چند صد دلار کمتر در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. به همین خاطر است که این گوشی در بین خریداران محبوبیت زیادی پیدا کرده است. همچنین براساس گزارش موسسه Counterpoint Research، آیفون ۱۱ پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در چین در سه ماهه اول امسال بوده و این جایگاه را برای هفت ماه متوالی در اختیار داشته است. با بسته شدن فروشگاه‌های اپل در چین در ماه فوریه، مشتریان چینی خرید آیفون‌های خود را از طریق فروشگاه‌های آنلاین انجام دادند.

اپل در سه مااه نخست امسال بعد از هواوی در رتبه دوم بازار چین قرار داشت

سال گذشته بعد از قرار گرفتن هواوی در لیست تحریم‌های ایالات متحده، موجی از حس وطن‌پرستی در بین مشتریان چینی به راه افتاد و باعث شد تا هندست‌های هواوی بیش از گذشته به فروش برسند. برای مثال، در طول سه ماهه سوم سال گذشته، هواوی ۴۲.۲ درصد از سهم بازار گوشی هوشمند چین را در اختیار داشت. افزایش سالانه ۶۶ درصدی عرضه هندست‌‌های هواوی در سه ماهه سوم سال گذشته در مقایسه با کاهش سالانه ۲۸ درصدی آیفون‌های اپل در همان سه ماهه واقعا قابل‌توجه بود. اپل در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ حدود ۵.۱ میلیون دستگاه آیفون به چین عرضه کرده بود و در رتبه پنجم قرار داشت.

آیفون ۱۱ پرفروش‌‌ترین گوشی هوشمند بازار چین در سه ماهه نخست امسال بوده است - تکفارس 

اما اپل جایگاه خود در بازار چین را تا حد زیادی بهبود بخشیده است. در سه ماهه نخست امسال یعنی از ماه ژانویه تا مارس، اپل در رتبه دوم فروش گوشی در چین قرار گرفته و فقط هواوی بالاتر از آن جای داشت. البته بالا آمدن اپل در این لیست، به خاطر رشد فروش آیفون‌ها در طول سه ماهه اول امسال نبود (در این سه ماهه فروش‌ آیفون‌ها ۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است)، بلکه آنچه که به رشد اپل در این بازار کمک کرد عملکرد ضعیف رقبایش بود. برای مثال، فروش‌های سالانه شیائومی در چین در طول سه ماهه نخست امسال ۳۵ درصد کاهش یافت، درحالیکه این رقم برای ویوو و اوپو به ترتیب ۲۷ درصد و ۳۰ درصد بود. اما هواوی که دومین سازنده بزرگ گوشی هوشمند دنیاست، در طول این مدت ۶ درصد هندست بیشتری فروخته است و این عدد شامل فروش‌های سری جدید P40 نمی‌شود. این سری یک هفته بعد از پایان سه ماهه اول امسال عرضه شدند.

آیفون ۱۱ پرفروش‌‌ترین گوشی هوشمند بازار چین در سه ماهه نخست امسال بوده است - تکفارس 

سهم اپل از فروش گوشی‌ها هوشمند در چین در طول سه ماهه اول امسال ۱۰ درصد بود. این عدد هرچند از ۱۳ درصد سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ کمتر است، اما از ۸ درصد سه ماهه اول سال گذشته بیشتر است. هواوی با ۳۹ درصد در طول این سه ماهه، بیشترین سهم را در بازار چین داشته است. این عدد از سهم ۲۹ درصدی این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ بسیار بیشتر است.

Counterpoint Research در گزارش خود نوشته است:

اپل و هواوی سهم خود را از زمان سه ماهه نخست سال گذشته افزایش داده‌اند. فروش گوشی‌های هواوی رشد سالانه ۶ درصد داشته و فروش آیفون‌ها فقط ۱ درصد کاهش داشته است، در حالیکه فروش‌ هندست‌های سایر شرکت‌ها با کاهش دو رقمی مواجه بوده است. آیفون ۱۱ پرفروش‌ترین مدل  بازار چین در نیمه نخست امسال بوده و برای هفت ماه متوالی این جایگاه را حفظ کرده است. مشتریان چینی علیرغم بسته بودن فروشگاه‌های اپل در طول ماه فوریه، به خرید آیفون‌ها از طریق فروشگاه‌های آنلاین ادامه داده‌اند. هواوی هم با داشتن محصولات متنوع که همه بخش‌های رده‌پایین تا رده‌بالا را پوشش می‌دهند همچنان به پیشتازی خود در این بازار ادامه داده است. پرفروش‌ترین گوشی‌های هواوی در طول سه ماهه نخست امسال عبارت بودند از میت ۳۰ ۵G، میت ۳۰ پرو ۵G، نوا ۶ ۵G و آنر ۹X.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید