درآمدهای گوگل در سه ماهه اول امسال رشد ۱۲ درصدی داشته است - تکفارس 
درآمدهای گوگل در سه ماهه اول امسال رشد ۱۲ درصدی داشته است - تکفارس 

درآمدهای گوگل در سه ماهه اول امسال رشد ۱۲ درصدی داشته است

افشین نوری
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 12:06
درآمدهای گوگل در سه ماهه اول امسال رشد ۱۲ درصدی داشته است - تکفارس 

گوگل گزارش درآمدهای اولین سه ماهه امسال خود را منتشر کرد. براساس این گزارش، درآمدها شرکت با رشدی ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۱.۲ میلیارد دلار رسیده است.

درآمد خالص هم با رشد ۲.۷ درصدی به ۶.۸۴ میلیارد دلار یا ۹.۸۷ دلار برای هر سهم افزایش یافته است. وال استریت انتظار ۱۰.۳۵ دلار را برای هر سهم داشت. در حالیکه درآمدهای گوگل سرچ ۱۱.۶ درصد افزایش یافته و به ۲۴.۵ میلیارد دلار رسیده است، درآمدهای ناشی از تبلیغات در یوتیوب با رشد ۳۳.۵ درصدی به ۴.۰۴ میلیارد دلار افزایش یافته است. با این حال، راث پورات (Ruth Porat) مدیر ارشد مالی گوگل گفت که رشد درآمد تبلیغات یوتیوب در پایان سه ماهه کاهش داشته است.

پورات درباره عملکرد گوگل گفت:

عملکرد شرکت در طول دو ماه اول سه‌ماهه گذشته قوی بود، اما ما در ماه مارس کاهش قابل ملاحضه‌ای را در درآمدهای تبلیغات تجربه کردیم. کاهش درآمدهای تبلیغات ما در گوگل سرچ و سایر بخش‌ها شدید بود و هرچند ما نشانه‌هایی می‌بینیم که کاربران به فعالیت‌های تجاری سابق برگشته‌اند، اما هنوز مشخص نیست که این فعالیت‌ها چقدر دوام خواهند داشت یا چه میزان سوده خواهند بود.

پورات سه ماهه کنونی را سه ماهه دشواری برای گوگل نامید و افزود:

هرچه ما فراتر از بحران می‌رویم و اقتصاد جهانی به حالت عادی برمی‌گردد، این موضوع باید در درآمدهای تبلیغات ما نمود پیدا کند. اما خیلی زود است که در این باره با قطعیت حرف زد.

 

بخش‌های دیگری که در درآمدهای گوگل نقش داشته‌اند شامل فروشگاه گوگل پلی استور و دستگاه‌هایی مانند هندست‌های پیکسل، اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم (Google Home) و نمایشگرهای هوشمند نست هاب (Nest Hub) می‌شوند. درآمدهای این بخش ۴.۴ میلیارد دلار بوده که نسبت به ۳.۶ میلیارد دلار سال گذشته، رشد ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین مقدار پولی که گوکل برای خرید ترافیک پرداخته با افزایش ۹ درصدی به ۷.۴۵ میلیارد دلار افزایش یافته بود.

درآمدهای گوگل در سه ماهه اول امسال رشد ۱۲ درصدی داشته است - تکفارس 

ساندرا پیچای (Sundar Pichai) مدیر اجرایی گوگل در کنفرانس شرکت گفت که جستجوها در موتور جستجوی گوگل از زمان شیوع ویروس کرونا افزایش یافته‌ است و مردم به دنبال اطلاعاتی درباره ویروس بودند. او گفت که در پیک جستجوها، تقاضا برای اطلاعات درباره ویروس کرونا از طریق گوگل سرچ، چهار برابر بزرگتر از پیک جستجو در زمان مسابقه Super Bowl بود.

قیمت سهام آلفابت بعد از انتشار این گزارش افزایش یافت و چند ساعت بعد از آن، ارزش بازار بورس که ۳.۳۱ درصد کاهش یافته بود با افزایش ۷.۶۱ درصدی به ۱۳۲۷ میلیارد دلار رسید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید