بزرگ‌ترین جشنواره فیلم رایگان جهان در یوتیوب آغاز می‌شود - تکفارس 
بزرگ‌ترین جشنواره فیلم رایگان جهان در یوتیوب آغاز می‌شود - تکفارس 

بزرگ‌ترین جشنواره فیلم رایگان جهان در یوتیوب آغاز می‌شود

فاطمه آهنگریان
۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 16:02
بزرگ‌ترین جشنواره فیلم رایگان جهان در یوتیوب آغاز می‌شود - تکفارس 

طی ده روز جشنواره فیلم جهانی، یوتیوب علاوه بر فیلم‌های اختصاصی خود، فیلم‌های منتخبی از جشنواره‌های ترایبکا (Tribeca)، کن (Cannes) و جشنواره فیلم ساندنس (Sundance) را نمایش می‌دهد.

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از کشورها، مردم کشورهای دنیا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. روز دوشنبه یوتیوب اعلام کرد یک جشنواره فیلم جهانی رایگان را با شعار «ما یکی هستیم» آغاز خواهد کرد. این جشنواره دیجیتالی به مدت ده روز برگزار می‌شود و از روز ۲۹ ماه می آغاز می‌شود و تا روز ۷ ژوئن در سایت و سرویس یوتیوب ادامه خواهد داشت.

نزدیک به بیست جشنواره فیلم مشهور، محتوا جشنواره «ما یکی هستیم» را با همکاری یوتیوب تامین خواهند کرد. از جمله این جشنواره‌ها می‌توان به جشنواره‌های برلین، ونیز، تورنتو، توکیو، کن، ساندنس، ترایبکا و چند جشنواره معروف دیگر اشاره کرد. هر چند به نظر نمی‌رسد در این رویداد مجازی و آنلاین از فیلم‌های تازه سینماگران  بزرگ رونمایی شود اما قرار است انواع فیلم‌های کوتاه و بلند داستانی، مستند، کمدی، موسیقی و گفتگوهای سینمایی در آن به نمایش درآید. قرار است به‌زودی برنامه کامل زمان پخش این فیلم‌ها روی صفحه یوتیوب در وب منتشر شود.

رابرت کینکل (Robert Kyncl)، مدیر ارشد کسب‌وکار یوتیوب، درباره این فستیوال فیلم بین‌المللی می‌گوید:

یکی از منحصر به ‌فردترین و الهام‌ بخش‌ترین جنبه‌های در خانه ماندن به طور جهانی این است که توانایی گردهم آمدن و تجربه یک رویداد را خواهیم داشت. جشنواره فیلم جهانی «ما یکی هستیم» دقیقا برای همین است.

سازمان بهداشت جهانی این فستیوال را تایید کرده است و آن را یک حرکت مفید برای مبارزه با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر آن دانسته است.

جین رزنتال (Jane Rosenthal)، مدیر، بنیان‌گذار و سرمایه‌گذار جشنواره فیلم ترایبکا، نیز درباره جشنواره فیلم دیجیتالی یوتیوب می‌گوید:

ما اغلب درباره نقش قدرتمند فیلم‌ها در الهام بخشیدن و متحد کردن مردم و همین‌طور کمک به بهبود جهان صحبت می‌کنیم. اکنون همه مردم دنیا در شرایط شیوع کرونا به همبستگی و حال خوب نیاز دارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید