پیش‌بینی می‌شود امسال عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند ۱۵ درصد کاهش یابد - تکفارس 
پیش‌بینی می‌شود امسال عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند ۱۵ درصد کاهش یابد - تکفارس 

پیش‌بینی می‌شود امسال عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند ۱۵ درصد کاهش یابد

افشین نوری
۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 08:30
پیش‌بینی می‌شود امسال عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند ۱۵ درصد کاهش یابد - تکفارس 

بازار گوشی هوشمند در چند ماه گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا با مشکلات زیادی مواجه شده است. هرچند انتظار می‌رود شرایط در نیمه دوم امسال بهبود بیابد، اما همچنان یک کاهش بزرگ برای این بازار پیش‌بینی شده است.

برندهای گوشی هوشمند تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند

براساس جدیدترین گزارش DigiTimes Research، انتظار می‌رود عرضه گوشی‌ها در سال جاری با کاهش ۱۵ درصدی به ۱.۱۵ میلیارد دستگاه برسد. این رقم در مقایسه با پیش‌بینی‌های اولیه کمی ناامیدکننده‌تر است و علت آن را می‌توان به بدتر شدن شرایط کنونی نسبت داد.

انتظار می‌رود برندهایی که حضور گسترده‌ای در ایالات متحده و اروپا دارند به خاطر برقراری قرنطینه‌های شدید و رکود اقتصادی، بیشترین تاثیر را از این موضوع بپذیرند.

شرکت‌هایی که در بخش گوشی‌های پرچمدار رقابت می‌کنند نیز با فشار زیادتری مواجه خواهند شد، برای اینکه مشتریان در چنین شرایطی به سراغ هندست‌های رده‌بالا نخواهند رفت و در عوض سعی خواهند کرد به یک گوشی مقرون‌به‌صرفه اکتفا کنند.

پیش‌بینی می‌شود امسال عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند ۱۵ درصد کاهش یابد - تکفارس 

اپل اهداف فروش خود را کاهش داده است

DigiTimes معتقد است که اپل در حال حاضر سفارش‌ تولید آیفون ۱۱ را کاهش داده است. این گوشی در سه ماهه دوم و سوم سال گذشته پرفروش‌ترین آیفون بود. هرچند آیفون SE جدید ممکن است تاحدودی بتواند از تاثیر کوتاه مدت شرایط فعلی بکاهد، اما خود اپل انتظار کاهش بیشتر فروش‌ها را دارد.

به همین خاطر، ظاهرا اپل تصمیم گرفته است اهداف عرضه خود برای امسال را کاهش دهد. البته هنوز به طور رسمی صحبتی در این باره نشده است، اما احتمالا اواخر این هفته چیزهایی را درباره آن خواهیم شنید.

اپل پنجشنبه این هفته گزارش مالی خود برای سه ماهه ژانویه-مارس امسال را منتشر خواهد کرد و احتمالا در کنار آن، پیش‌بینی درآمد خود را نیز برای سه ماهه کنونی اعلام خواهد کرد. این پیش‌بینی نشان خواهد داد که اپل چه واکنشی به کاهش تقاضای جهانی نشان داده است.

هرچند انتظار می‌رود که سه ماهه آخر امسال شرایط برای اپل کمی بهتر شود، اما همچنان با شرایط عادی خود فاصله خواهد داشت. همچنین احتمال می‌رود که اپل با تاخیرهای جدی در معرفی و عرضه سری آیفون ۱۲ مواجه شود و گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که این شرکت سفارش‌های خود را برای نیمه دوم امسال تا ۲۰ درصد کاهش داده است.

پیش‌بینی می‌شود امسال عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند ۱۵ درصد کاهش یابد - تکفارس 

سامسونگ هم ممکن است سال بسیار بدی داشته باشد

سامسونگ هم یکی از شرکت‌هایی است که ظاهرا پیش‌بینی‌های خود درباره میزان عرضه گوشی‌هایش در سال جاری را کاهش داده است. فروش‌های پایین سری گلکسی اس۲۰ یکی از دلایل این اقدام بوده است.

شیوع پاندمی ویروس کرونا، در کنار قیمت بالای دستگاه‌ها باعث کاهش قابل ملاحظه تقاضا نسبت به پیش‌بینی‌ها شده است. فروش‌های گلکسی اس۲۰ اولترا ظاهرا کمی بهتر از حد انتظار بوده، اما گلکسی اس۲۰ و اس۲۰ پلاس به اهداف فروش خود نرسیده‌اند.

اگر شرایط فعلی بهبود نیابد، سری گلکسی اس۲۰ ممکن است تبدیل به کم‌فروش‌ترین سری اس در سال‌های اخیر گردد. این اتفاق، تاثیر بسیار زیادی روی درآمدها، سود و سهم بازار این شرکت کره‌ای خواهد گذاشت.

اما موضوع بدتر اینکه، سری گلکسی نوت ۲۰ ظاهرا شباهت بسیار زیادی به سری گلکسی اس۲۰ خواهد داشت و اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، سامسونگ با فروش این دستگاه‌ها هم به مشکل بر خواهد خورد.

موضوع نگران‌کننده‌تر برای سامسونگ اینکه این شرکت در حال از دست دادن سهم بازار خود در هند است. سامسونگ در چند سال گذشته رتبه اول این بازار بود، اما در طول سه ماهه اول امسال به جایگاه سوم سقوط کرد.

این اتفاق، قبل از شیوع جدی ویروس کرونا افتاده و بنابراین سامسونگ سه ماهه دوم بسیار بدتری نسبت به سه ماهه اول امسال خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.