۶ قابلیت Wi-Fi 6 که توسط پردازنده آیس‌لیک اینتل فعال می‌شود - تکفارس 
۶ قابلیت Wi-Fi 6 که توسط پردازنده آیس‌لیک اینتل فعال می‌شود - تکفارس 

۶ قابلیت Wi-Fi 6 که توسط پردازنده آیس‌لیک اینتل فعال می‌شود

امیر عسگری
اینترنت و شبکه، مقالات ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 20:00
۶ قابلیت Wi-Fi 6 که توسط پردازنده آیس‌لیک اینتل فعال می‌شود - تکفارس 

پردازنده‌های نسل ۱۰ آیس‌لیک (Ice Lake) اینتل که در دستگاه‌هایی مانند اسپکتر X360 و Envy اچ‌پی به کار رفته‌اند، علاوه بر تمام مزیت‌های خود دارای یک قابلیت ویژه نیز هستند و آن، سازگاری با وای‌فای ۶ (Wi-Fi 6) است. وای‌فای ۶ آخرین استاندارد وای‌فای محسوب می‌شود و هر روز دستگاه‌ها و مکان‌های بیشتری از آن پشتیبانی می‌کنند. در این مطلب قصد داریم تا ۶ مورد از قابلیت‌هایی که با استفاده از این استاندارد جدید، تجربه شما در زمینه مرور وب و فراتر از آن بهبود پیدا می‌کند را بیان کنیم.

سرعت خام بهتر

اولین و شاید قابل توجه‌ترین موردی که وای‌فای ۶ برای کاربران به ارمغان خواهد آورد، افزایش چشمگیر سرعت بین دستگاه و شبکه متصل به آن است. به گفته اینتل، سرعت وای‌فای ۶ در مقایسه با نسل قبل ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است و کاربران می‌توانند به خوبی این تغییر را حس کنند. این قابلیت می‌تواند یک ویژگی بسیار خوب برای کسانی باشد که نیاز به استریم ویدیوهای خود دارند و علاوه بر سرعت، پایداری استریم آنها نیز افزایش خواهد یافت.

افزایش پایداری شبکه

شبکه‌های وای‌فای ۶ نسبت به شبکه‌های با استاندارد گذشته، به طور قابل توجهی پایداری بیشتری دارند که به موجب آن، کاربر در هنگام استفاده از شبکه، کمتر با مشکلات مربوط به اتصال مواجه خواهد شد. این امر به ویژه در شبکه‌هایی که چندین دستگاه همزمان به آنها متصل هستند قابل توجه خواهد بود، زیرا پایداری بهتر به شبکه کمک می‌کند تا فشار زیاد ناشی از اتصالات متعدد را متعادل کند.

۶ قابلیت Wi-Fi 6 که توسط پردازنده آیس‌لیک اینتل فعال می‌شود - تکفارس 

افزایش ظرفیت شبکه

شبکه‌های وای‌فای ۶ نسبت به استانداردهای قبلی از ظرفیت بیشتری برای اتصالات همزمان برخوردار هستند. در استاندارد جدید از نسخه بهبود یافته فناوری چند کاربره، ورودی چندگانه و خروجی چندگانه که شبکه‌ها برای استریم اطلاعات در یک زمان برروی چندین دستگاه استفاده می‌کنند به کار رفته است. پیش از این، شبکه‌ها فقط محدود به اداره کردن ۴ اتصال همزمان بودند. در وای‌فای ۶ به کمک MU-MIMO شبکه‌ها می‌توانند ۸ اتصال همزمان را کنترل کنند. شاید در نگاه اول این قابلیت تنها برای مناطق عمومی و پر ازدحام اهمیت داشته باشد، اما طبق آمار جدید به طور متوسط بیش از ۹ دستگاه متصل به وای‌فای در خانه هر آمریکایی وجود دارد و این قابلیت می‌تواند در محیط‌های خصوصی مثل خانه نیز اهمیت بالایی داشته باشد.

سرعت بیشتر در نواحی انبوه

در نتیجه پیشرفت شبکه ستاره‌ای، وای‌فای ۶ توانایی عملکرد شما هنگام استفاده از شبکه را تا ۴ برابر بهبود می‌بخشد. تا زمانی که از شبکه‌ای با استاندارد وای‌فای ۶ استفاده می‌کنید در مقایسه با شبکه‌ای با استانداردهای قبلی شاهد افزایش چشمگیر سرعت خواهید بود. چه در خانه و چه در مکان شلوغی مانند استادیوم‌های ورزشی، می‌توانید انتظار داشته باشید که سرعت عملکرد شما در شبکه ۴ برابر افزایش پیدا کند.

عمر باتری بهتر

یکی از فناوری‌های قدرتمند وای‌فای ۶ ویژگی TWT است که به نقاط دسترسی وای‌فای ۶ این اجازه را می‌دهد تا مدت زمان لازم برای بیدار شدن دستگاه به منظور ارسال و دریافت سیگنال را در حالت آماده به کار به حداقل برساند. به عبارت ساده، دستگاه‌های وای‌فای ۶ نسبت به سایر دستگاه‌ها از انرژی کمتری برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند و در نتیجه عمر باتری دستگاه به طور قابل توجهی بهتر خواهد شد.

امنیت موثرتر

همه شبکه‌های وای‌فای ۶ با آخرین پروتکل امنیتی وای‌فای یعنی WPA3 محافظت می‌شوند. WPA3 نسبت به پروتکل WPA2 بسیار موثرتر است، زیرا اقدامات امنیتی بیشتری برای محافظت در برابر هک شدن کلمه‌های عبور برای آن در نظر گرفته شده است. در صورتی که حتی شبکه تحت حمله هکرها قرار بگیرد، WPA3 دارای یک سپر محافظ ثانویه است که فعالیت‌های گذشته شما را محافظت می‌کند.

آینده با Wi-Fi 6 درخشان‌تر به نظر می‌رسد

۶ قابلیت Wi-Fi 6 که توسط پردازنده آیس‌لیک اینتل فعال می‌شود - تکفارس 

شبکه‌ها و دستگاه‌های وای‌فای ۶ سرشار از ویژگی‌های جالب و هیجان‌انگیزی هستند که کاربران می‌توانند برای سال‌ها از آنها استفاده کنند. اگر به دنبال افزایش چشمگیر سرعت مرور وب، تجربه یک شبکه پایدارتر و آخرین پروتکل امنیتی وای‌فای هستید، یک دستگاه مانند روتر پاویلیون X360 اچ‌پی با پردازنده آیس‌لیک نسل ۱۰ اینتل می‌تواند مناسب سلیقه و خواسته شما باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید