AMD قیمت دو CPU جدید سری Ryzen خود را منتشر کرد - تکفارس 
AMD قیمت دو CPU جدید سری Ryzen خود را منتشر کرد - تکفارس 

AMD قیمت دو CPU جدید سری Ryzen خود را منتشر کرد

ساسان نظری
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 19:00
AMD قیمت دو CPU جدید سری Ryzen خود را منتشر کرد - تکفارس 

به گفته AMD پردازنده‌های Ryzen 3 3100 و Ryzen 3 3300X سیستم‌های دسکتاپ با قیمت ۹۹ دلار شروع می‌شوند.

پردازنده‌های رایزن ۳ جدید، بر اساس طراحی نسل سوم Zen 2، در بین پردازنده‌های سطح پایین سری موفق ۳۰۰۰ دستگاه‌های دسکتاپ قرار می‌گیرند.
هردو قطعه معرفی شده بر اساس اطلاعات منتشر شده شامل ۴ هسته، ۸ رشته پردازشی دارای SMT، با قدرت طراحی حرارتی ۶۵ وات و ۱۸ مگابایت کش (L2+L3).

یکی از تفاوت‌های این دو مدل در سرعت تولید پالس الکتریکی یا همان کلاک‌اسپید است. مدل ۳۱۰۰ فرکانس پایه ۳٫۶ گیگاهرتز را تولید می‌کند که در حالت بوست شده تا ۳٫۹ گیگاهرتز می‌رسد، در حالی که مدل ۳۳۰۰X با سرعت پایه ۳٫۸ گیگاهرتز در حالت برانگیخته به ۴٫۳ گیگاهرتز هم می‌رسد.

تفاوت دیگر این دو مدل در قیمت آن‌هاست که مدل ۳۱۰۰ ارزان‌تر و به قیمت ۹۹ دلار عرضه می‌شود در حالی که، X3300 ۱۲۰ دلار به‌ فروش می‌رسد. هردوی این مدل‌ها در ۲۱ ماه می (۱خرداد) عرضه می‌شوند.

AMD به اطلاع می‌رساند که چیپ‌ست‌های B550 جایگزین B450های فعلی موجود در سری ۳۰۰۰ رایزن خواهند شد. مادربوردهای B550، توانایی پشتیبانی از PCle 4.0 را خواهند داشت که در حال حاضر فقط در مادربوردهای گران‌قیمت X570 موجود هستند. انتظار می‌رود که مادربوردهای B550 از طریق شرکت‌های سازنده قطعات متعددی، همانند ایسوس، ام ‌اس ‌ای، گیگابایت، ای ‌اس ‌راک، بایو استار و کالرفول، در تاریخ ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد) امسال عرضه شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید