۳+۱ نکته مهم قبل از انتخاب کنسول بازی که افراد تازه کار باید بدانند - تکفارس 
۳+۱ نکته مهم قبل از انتخاب کنسول بازی که افراد تازه کار باید بدانند - تکفارس 

۳+۱ نکته مهم قبل از انتخاب کنسول بازی که افراد تازه کار باید بدانند

کسری نراقی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 02:24
۳+۱ نکته مهم قبل از انتخاب کنسول بازی که افراد تازه کار باید بدانند - تکفارس 

معلوم نیست که تا چند وقت دیگر وضعیت فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه ادامه داشته باشد و هر روز تعداد کسانی که حوصله‌شان به شدت سر می‌رود و به کلافگی می‌رسند، بیشتر می‌شود. یکی از کارهایی که در این شرایط می‌توان برای سرگرم شدن انجام داد خرید انواع کنسول بازی مثل ps4 یا xbox و سرگرم شدن در دنیای بازی‌های جذاب ویدئویی است؛ بازی‌هایی که می‌توانند دست شما را بگیرند و چند ساعتی در دنیایی دیگر غرق کنند. اگر درباره کنسول‌های بازی خانگی اطلاعات زیادی ندارید و قصد خرید دارید، این مقاله به انتخاب بهترین گزینه برای شما کمک خواهد کرد و نکات مهمی که باید قبل از انتخاب کنسول به آن توجه کنید را به شما خواهد گفت.

  1. معروف‌ترین‌ها را بشناسید

اولین قدم برای خرید کنسول بازی شناسایی بهترین و معروف‌ترین برندهای سازنده این دستگاه‌هاست.

  • نینتندو: نینتندو یک شرکت ژاپنی قدیمی است که سازنده کنسول‌هایی مثل نینتندو سوئیچ است. نینتندو کیفیت بسیار بالایی دارد، بازی‌های جذابی را ارائه می‌دهد و در زمینه تولید کنسول و بازی بسیار نوآور و خلاق عمل می‌کند.
  • ایکس باکس وان: ایکس باکس وان بعد از مدل ایکس باکس ۳۶۰ از معروف‌ترین ساخته‌های شرکت مایکروسافت است. این کمپانی معروف امکانات خاصی به کاربرانش می‌دهد. در حال حاضر دو مدل ایکس باکس وان ایکس و ایکس باکس وان اس جزو جدیدترین و به روزترین مدل‌های موجود در بازار هستند.
  • پلی استیشن: پلی استیشن از ساخته‌های سونی است و یکی از بهترین کنسول‌های بازی خانگی محسوب می‌شود. جدیدترین مدل‌های این کنسول شامل پلی استیشن ۴ پرو و اسلیم می‌شوند که هر کدام امکانات متنوعی را به علاقمندان دنیای گیم و بازی ارائه می‌کنند.

۳+۱ نکته مهم قبل از انتخاب کنسول بازی که افراد تازه کار باید بدانند - تکفارس 

  1. دنیای بازی‌ها را بشناسید

بازی‌ها دنیای خاص و پر از جزئیات خودشان را دارند و لازم است قبل از خرید هر کنسول بازی حتما اطلاعاتی راجع به بازی‌های ویدئویی به دست آورید. پیشنهاد ما این است که به ترتیب زیر پیش بروید:

  • اول از همه لازم است که چند ژانر مختلف برای بازی که هر گیمر باید آنها را بشناسد، را در این مقاله مطالعه کنید و ببینید معروف‌ترین و بهترین بازی‌های هر ژانر کدام بازی‌ها هستند.
  • امتیاز بازی‌ها را می‌توانید در سایت متاکریتیک بررسی کنید.
  • جستجوی نام بازی روی گوگل هم به شما نمایی کلی از امتیاز کاربران را می‌دهد.
  • فهرستی از بهترین بازی‌هایی که حدس می‌زنید مورد علاقه‌تان هستند را تهیه کنید و سپس درباره موضوع بازی اطلاعاتی به دست آورید. دیدن دمو یا ویدئوی کوتاه معرفی بازی می‌تواند برایتان مفید باشد.
  • بعد از اینکه فهرست بازی‌هایتان کوچکتر شد، بررسی کنید و ببینید کدام بازی بر روی کدام کنسول‌های خانگی قابل اجرا است. به خاطر داشته باشید بعضی بازی‌ها صرفا برای یک پلتفرم طراحی شده‌اند و در بقیه کنسول‌ها قابلیت اجرایی ندارند. بعضی بازی‌ها هم در سه کنسول پلی استیشن ۴، نینتندو و ایکس باکس وان قابل اجرا هستند.
  • از دوستان نزدیکتان که قصد دارید در آینده با آن‌ها بازی کنید، پرس و جو کرده و ببینید آن‌ها کدام بازی‌ها را دارند.

بعد از انجام تمام این مراحل، شما به فهرستی دست پیدا می‌کنید که به شما خواهد گفت انتخاب کدام کنسول بازی برایتان بهتر است؛ این فهرست را کنار فهرست چند بازی برتر برای کنسول های خانگی که در این مطلب آورده شده اند، بگذارید و مقایسه کنید. در این روش راهنمای اصلی شما نوع بازی‌ها هستند. مثلا اگر عاشق سوپر ماریو هستید یا دوست دارید پوکمون بازی کنید، باید نینتندو تهیه کنید، چون این بازی‌ها در پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان اجرا نمی‌شوند؛ در حالی بازی‌ای مثل لگو در هر دوی این کنسول‌ها و نینتندو قابلیت اجرایی دارد.

  1. قابلیت‌های سخت افزاری چقدر اهمیت دارند؟

واقعیت این است که قابلیت‌های سخت افزاری هر سه کنسول بسیار بالا و قوی در نظر گرفته شده است. گرافیک بالا، پردازشگر قدرتمند، حافظه داخلی و رم زیاد و نوع درایوها هر کدام مزایای خودشان را دارند. در بعضی موارد اختلاف‌های کوچکی هم دیده می‌شود؛ مثلا با وجود یک ترابایتی بودن حافظه داخلی ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن ۴ پرو؛ حافظه رم ایکس باکس وان ایکس ۱۲ گیگ است و پلی استیشن ۴ پرو هشت گیگابایتی است. این اختلاف‌ها اما اغلب بسیار جزئی هستند و طوری نیستند که بتوانند گردونه را به طور کامل و ثابت روی یک گزینه نگه دارند و سایر گزینه‌ها را به طور کامل از دور خارج کنند.

ضمن اینکه خوب است حتما توجه داشته باشید که این صرف توان سخت افزاری دستگاه نیست که می‌تواند بهتر بودن کنسول بازی را نشان دهد؛ بلکه مهم این است که کمپانی تولید کننده کنسول تا چه اندازه از این سخت افزار بهره گرفته باشد و چه امکانات متفاوتی را در ازای آن به شما ارائه دهد.

۳+۱ نکته مهم قبل از انتخاب کنسول بازی که افراد تازه کار باید بدانند - تکفارس 

  1. ظاهر و طراحی دستگاه اهمیت دارد؟

جواب این سوال تا حد زیادی به نیاز و خواست شما از کنسول بازی‌تان بستگی دارد.

  • نینتندو معمولا به طراحی‌های جذاب ظاهری‌اش هم معروف است و این تفاوت را به بازی‌هایش هم کشانده است. بازی‌های نینتندو بر روی کارتریج‌هایی قرار دارند که تحت عنوان کارت بازی شناخته می‌شوند. پس قاعدتا این دستگاه سی دی خور نیست. ضمن اینکه نینتندو سوئیچ پورتابل است؛ یعنی قابلیت حمل دارد.
  • پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان ایکس از جهات زیادی شبیه هم هستند، رنگ هر دو مشکی مات است؛ هر دو نسبت به مدل‌های قبلی‌شان کاهش سایز پیدا کرده‌اند و با این وجود ایکس باکس وان همچنان کوچکتر از پی اس فور است. صدایی که هر دو دستگاه تولید می‌کنند هم زیاد نیست. هر چند ایکس باکس وان بعد از مدتی کار کردن داغ‌تر از پی اس فور می‌شود که احتمالا به دلیل ویژگی‌های قدرتمندتر سخت افزاری آن است یا ممکن است به دلیل مصرف بیشتر برق آن باشد. (ایکس باکس وان از ۱۷۰ وات برق استفاده می‌کند و پلی استیشن ۴ به ۱۵۰ وات برق نیاز دارد.)
  • یکی از مواردی که خوب است قبل از خرید امتحان کنید، وضعیت دسته است. دسته بازی کنسول‌های دوستانتان را در دست بگیرید و ببینید تا چه اندازه با طراحی آن احساس راحتی می‌کنید. اگر هم خریدتان حضوری است، در فروشگاه دسته‌ها را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما گزینه بهتر و ارگونومیک‌تری محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید