فیسبوک؛ به چالش کشیدن توییچ و یوتیوب در استریم گیم - تکفارس 
فیسبوک؛ به چالش کشیدن توییچ و یوتیوب در استریم گیم - تکفارس 

فیسبوک؛ به چالش کشیدن توییچ و یوتیوب در استریم گیم

ساسان نظری
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 18:10
فیسبوک؛ به چالش کشیدن توییچ و یوتیوب در استریم گیم - تکفارس 

فیسبوک قرار است از امروز برنامه گیمینگ اختصاصی خود را برای گوشی‌های اندروید راه‌اندازی کند.

به گزارش نیویورک ‌تایمز، یکشنبه، فیسبوک به منظور رقابت با سرویس‌های استریم قدرتمند بازار همانند توییچ و یوتیوب، سامانه استریم خود را برای گوشی‌های همراه از روز دوشنبه وارد بازار کرد‌.

برنامه رایگان گیمینگ فیسبوک در حال‌ حاضر فقط روی سیستم‌ عامل‌های اندروید قابل استفاده است. این برنامه برای افرادی طراحی شده است که از قبل در ارتباط با جامعه گیمینگ و استریم آن بوده‌ا‌ند اما شامل بازی‌های کژوال و جامعه گیمینگ اختصاصی خود برای تازه‌واردهای دنیای گیم هم خواهد بود.

فیدجی سیمو، رییس برنامه فیسبوک، به نیویورک تایمز گفت:

از آنجایی که ما بازی‌های ویدیویی را به صورت فرم جدیدی از سرگرمی می‌بینیم که مردم را به یکدیگر نزدیکتر میکند، سرمایه‌گذاری در صنعت بازی‌های ویدیویی عموماً به یک اولویت برای ما تبدیل شده است.

وی در ادامه بیان داشت:

سرگرم‌ کنندگی بازی‌های ویدیویی صرفا حالتی از مصرف منفعالانه نیست، بلکه سرگرمی‌ از جنس ارتباط است که مردم را به یکدیگر نزدیک می‌کند.

به گزارش تایمز، زمان انتشار این اپلیکیشن برای ماه ژوئن برنامه‌ریزی شده بود ولی فشار فضای مجازی به علت همه‌گیری ویروس کرونا که باعث شد مردم در خانه بمانند، عامل انتشار این برنامه چندین ماه زود‌تر از موعد بود.

در اپلیکیشن گیمینگ فیسبوک، کاربران توانایی پخش زنده بازی‌ها را در گوشی همراه خود همانند PUBG mobile خواهند داشت.

کاربران همچنین قادر به دیدن پست‌های فیسبوک از شرکت‌های بازی‌سازی یا پست‌های خبری، بازی دیگر کاربران و یا اجرای بازی‌های اختصاصی فیسبوک مانند Words with Friends، Trivia Crack و OMG از طریق این برنامه خواهند بود.

اپلیکیشن فیسبوک یک ویژگی جدید Go Live معرفی خواهد کرد که به کاربران این اجازه را می‌دهد که با فشردن فقط چند دکمه از هر دستگاهی که می‌خواهند به استریم بازی‌های گوشی‌های دیگر بروی گوشی همراه خود بپردازند.

انتشار زودتر از موعد این برنامه به علت محبوبیت ورزش‌های الکترونیکی است که بازیبازهای سراسر جهان را از هر گروهی برای رقابت به مصاف یکدیگر آورده است.

ارزش رقابت‌های الکترونیکی که در سال گذشته به مبلغ یک میلیارد دلار رسید همچنان در حال افزایش است.

بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فیسبوک به انجام یا تماشای بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازن و یا در گروه‌های مختلف شبکه های اجتماعی در مورد آن پست می‌گذارند.

سال گذشته غول شبکه‌های اجتماعی برای افرادی که به بازی کردن یا تماشای آن می‌پردازند و یا در تعامل با جامعه گیمینگ هستند در اپلیکیشن خود، بخش نوار پیمایش، یک تب مخصوص گیم ایجاد کرد.

این برنامه اولین قدم فیسبوک در زمینه استریم بازی‌های رایانه‌ای نیست، کاربران از گذشته تاکنون قادر به استریم باز‌ی‌های خود بوده‌اند.

نوامبر سال گذشته فیسبوک موفق به همکاری با جرمی وانگ معروف به Disguised Toast شد. این استریمر هم ‌اکنون به صورت انحصاری برای فیسبوک استریم پخش می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید