وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو رسماً معرفی شدند؛ گران‌ترین گوشی‌های وان‌پلاس - تکفارس 
وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو رسماً معرفی شدند؛ گران‌ترین گوشی‌های وان‌پلاس - تکفارس 
وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو رسماً معرفی شدند؛ گران‌ترین گوشی‌های وان‌پلاس - تکفارس 

وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو رسماً معرفی شدند؛ گران‌ترین گوشی‌های وان‌پلاس

مهرداد میرشاهی
۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - 08:01
وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو رسماً معرفی شدند؛ گران‌ترین گوشی‌های وان‌پلاس - تکفارس 

وان‌پلاس سال گذشته میلادی گام بزرگی در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند برداشت و با معرفی گوشی‌های وان‌پلاس ۷T و ۷T پرو به یکی از سازندگان مطرح تلفن‌های هوشمند تبدیل شد. حضور رسمی این شرکت چینی در بازار ایالات متحده نیز تنها یکی دیگر از موفقیت‌های آن محسوب می‌شود. این حرکت تازه وان‌پلاس تحسین خیلی‌ها را برانگیخت و صد البته، انتظارات را نسبت به دستگاه‌ها و فعالیت‌های این شرکت بالا برد. اینک بیشتر علاقه‌مندان گوشی‌های هوشمند انتظار معرفی تلفن‌های پرچمدار مناسبی از این شرکت دارند. انتظاری که بالاخره رنگ واقعیت به خود گرفت و این شرکت رسماً از گوشی‌های وان‌پلاس ۸ و ۸ پرو رونمایی کرد.

وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو، روز گذشته معرفی شدند. ولی آیا این دستگاه‌ها جایگزین مناسبی برای وان‌پلاس ۷ و ۸ پرو هستند؟

طراحی و نمایشگر وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو

وان‌پلاس ۷ و وان‌پلاس ۷ پروی سال گذشته، واقعاً با یکدیگر تفاوت داشتند؛ وان‌پلاس ۷ از نمایشگری حفره‌دار برای دوربین سلفی بهره می‌برد حال آنکه دوربین سلفی وان‌پلاس ۷ پرو به صورت پاپ‌-آپ بود که به طراحی بدون حاشیه آن کمک شایانی کرده بود. این استراتژی برای دو گوشی وان‌پلاس ۷T و ۷T پرو نیز تکرار شد اما سری وان‌پلاس ۸، مسیر جدیدی را طی می‌کند: چراکه هردو گوشی وان‌پلاس ۸ و ۸ پرو به حفره درون نمایشگر مجهز هستند. با وجود حاشیه‌های نازک، جنس شیشه‌ای پشت دستگاه، لبه‌های خمیده صفحه نمایش و بدنه نسبتاً سبک، وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو بیش از پیش به گوشی‌های عرضه شده در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی شباهت پیدا کرده‌اند. اگر نسبت به حفره درون نمایشگر این گوشی‌های همراه نگران هستید، باید بگوئیم که این روش در بیشتر محصولات سامسونگ، هواوی و الجی به کار رفته و دیگر به یک چیز عرف تبدیل شده است.

وان‌پلاس ۸ ۵G

وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو از نظر نمایشگر، تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. وان‌پلاس ۸ کوچکتر از نمایشگر ۶٫۵۵ اینچی HDR10+ با رزولوشن FHD+ و ۱۰۸۰x2400 پیکسلی استفاده می‌کند. نسبت تصویر نمایشگر این گوشی معادل ۲۰:۹ است و نرخ تازه‌سازی آن ۹۰ هرتز است که پیش از این در گوشی وان‌پلاس ۷ پرو نیز شاهدش بودیم. گزینه «همیشه روشن» یا Always On نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است که به باعث می‌شود هرلحظه بتوانید اعلانیه‌ها و زمان را مشاهده کنید. پیش از این، گوشی‌های وان‌پلاس تنها به حالت Ambient Mode مجهز بودند که باعث می‌شد زمانیکه اعلانیه‌ای جدیدی دریافت می‌کنید، نمایشگر گوشی روشن شود.

وان‌پلاس ۸ پرو ۵G

وان‌پلاس ۸ پرو از نمایشگر ۶٫۷۸ اینچی Fluid AMOLED بهره می‌برد که با HDR10+ نیز سازگاری دارد اما از رزولوشن QHD+ با تعداد پیکسل‌های ۱۴۴۰*۳۱۶۸ و نسبت تصویر ۱۹٫۸:۹ استفاده می‌کند. از همه مهم‌تر، وان‌پلاس برای این گوشی پریمیوم از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی استفاده کرده است که آن را در جایگاهی برابر با سری گلکسی S20 سامسونگ قرار می‌دهد. به عنوان یادآوری باید گفت که هرچه نرخ تازه‌سازی یک نمایشگر بیشتر باشد، گرمای تولیدشده از باتری نیز افزایش می‌یابد؛ همان موردی که در گوشی‌های گلکسی S20 با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی نیز شاهدش بودیم. امیدواریم وان‌پلاس برای این مشکل راهکاری موثر اندیشیده باشد.

وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو در قالب رنگ‌های سبز، مشکی و آبی در دسترس قرار خواهند گرفت.

سخت‌افزار وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو

وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام قدرت می‌گیرند که این روزها بیشتر گوشی‌های ویژه از این چیپست استفاده می‌کنند. پشتیبانی از فناوری ۵G نیز از جمله دیگر ویژگی این محصولات محسوب می‌شود. از نظر حافظه نیز، هر دو گوشی در قالب دو نسخه ۸ یا ۱۲ گیگابایتی حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی حافظه داخلی در دسترس قرار خواهند گرفت. توان گوشی وان‌پلاس ۸ با یک باتری ۴٫۳۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت تامین می‌شود. باتری ۴٫۵۱۰ میلی‌آمپر ساعتی وان‌پلاس ۸ پرو نشان از سخت‌افزار پرمصرف این دستگاه دارد. در خصوص شارژ باتری نیز می‌توان گفت که هر دو گوشی از شارژ الترا-فست Warp Charge 30T پشتیبانی می‌کنند که توان شارژ ۳۰ واتی را ارائه می‌دهد. برای نخستین بار در یکی از محصولات شرکت وان‌پلاس، شاهد قابلیت شارژ بی‌سیم نیز هستیم. وان‌پلاس ۸ پرو از شارژ بی‌سیم الترا-فست بهره می‌برد و دیگر دستگاه‌هایی که از این فناوری استفاده می‌کنند را نیز می‌توان با این گوشی هوشمند شارژ کرد.

نرم‌افزار وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو

وان‌پلاس ۸ و ۸ پرو از سیستم‌عامل اندروید ۱۰ بهره می‌برند ولی با پوسته سفارشی‌سازی‌شده OxygenOS. وان‌پلاس می‌گوید این پوسته از نو بازطراحی شده و با حالت تاریک، چهره جدیدی به خود گرفته است. همچنین تصاویر پس‌زمینه پویا متناسب با وضعیت آب‌و‌هوا تغییر می‌کنند. وان‌پلاس با شرکت گوگل برای پشتیبانی از گوگل استیدیا همکاری کرده است. سری وان‌پلاس ۸ از سخنگوی هوشمند الکسای آمازون نیز پشتیبانی می‌کنند.

دوربین وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو

وان‌پلاس ۸ پرو با دوربین چهارگانه عرضه می‌شود که شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، لنز ۴۸ مگاپیکسلی الترا-واید، دوربین تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی با زوم سه برابری و دوربین فیلتر رنگ ۵ مگاپیکسلی می‌شود. در قسمت جلویی دستگاه نیز شاهد دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هستیم. این دستگاه از ضبط ویدئو به صورت ۴K UHD با نرخ فریم ۳۰ یا ۶۰ پشتیبانی می‌کند و حالت‌های حرکت آهسته متعددی دارد.

در عین حال، گوشی وان‌پلاس ۸ به یک دوربین سه‌گانه مجهز شده است که شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، لنز ۱۶ مگاپیکسلی الترا-واید و در نهایت، سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو می‌شود که به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر شگفت‌انگیزی از حشرات و گیاهان بگیرید.

قیمت و تاریخ عرضه وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو

زمانی شرکت وان‌پلاس به ساخت و عرضه دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه مشغول بود. این شرکت به مرور از ساخت گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه به تولید دستگاه‌های پرچمدار روی آورد و سری وان‌پلاس جزو گران‌ترین محصولات این شرکت محسوب می‌شوند. البته، از آنجایی که وان‌پلاس در ساخت این دستگاه‌ها از چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵ با پشتیبانی از اتصال ۵G استفاده کرده، مطمئناً نمی‌توان این شرکت چینی را در این زمینه مقصر دانست.

قیمت وان‌پلاس ۸ از ۶۹۹ دلار برای نسخه ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی شروع می‌شود؛ این در حالی‌ست که نسخه ۱۲ گیگابایت/ ۲۵۶ گیگابایت این گوشی با قیمت ۷۹۹ دلار فروخته خواهد شد. نسخه ۸ گیگابایت/۱۲۸ گیگابایت وان‌پلاس ۸ پرو ۸۹۹ دلار قیمت دارد و دیگر نسخه آن یعنی ۱۲گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، قیمتی ۹۹۹ دلاری خواهد داشت. طبق گفته وان‌پلاس، این گوشی‌های هوشمند از روز سه شنبه ۲ اردیبهشت ماه (۲۱ آوریل) در دسترس قرار خواهند گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید