طراحی لباس جدید فضانوردان ( داستان اسباب بازی ناسا ) - تکفارس 
طراحی لباس جدید فضانوردان ( داستان اسباب بازی ناسا ) - تکفارس 

طراحی لباس جدید فضانوردان ( داستان اسباب بازی ناسا )

Lightning
۲۸ دی ۱۳۹۱ - 19:22
طراحی لباس جدید فضانوردان ( داستان اسباب بازی ناسا ) - تکفارس 

طراحی لباس جدید فضانوردان ( داستان اسباب بازی ناسا )

بازلایت یر تکاور فضایی انیمیشن های محبوب (داستان اسباب بازی ) را یادتان می آید همام اسباب بازی بامزه ای که توانایی های عجیبی داشت و یک لباس فضایی فانتزی بر تن داشت که هیچ شباهتی به لباس های فضایی رایج نداشت ؟ حالا معلوم شده لباس او به این دلیل شبیه لباس های رایج نبوده که بسیار جلو تر از زمان خودش طراحی شده بود . اما  بعد از گذشت چند سال گویا توانایی های این تکاور فضایی و لباسش چشم متخصصان ناسا را گرفته است به همین دلیل آنها لباس فضایی جدیدی طراحی کردن که کپی برابر اصل لباس باز در << داستان اسباب بازی >> است . طراحی این لباس جدید که   Z-1 نام دارد به تازگی تمام شده و مراحل تستش را هم پشت سر گذاشته است . این اولین رو نمای از لباس نسل جدیدی است که بعد از حدود دو دهه انجام شده است . مهم ترین ویژگی لباس جدید هم استفاده راحت و آسان آن برای فضانوردان عنوان شده است که ابدا مثل لباس های قبلی دست و پاکیزه نیست .

weryhyhju

گویا طراح این لباس هم علاقه خاصی به باز داشته و از رنگهای سبز و سفید و حتی طرح نمیکره شیشه ای جلوی صورت لباس باز برای طراحی لباس جدید ناسا استفاده کرده است .طراحی جالب این لباس در پا ، مچ ، ران ، کمر و باسن آزادی عمل مناسبی به فضانوردان برای انجام حرکات طبیعی می دهد ؛ یعنی بدون اینکه شبیه آدم آهنی به نظر برسند می توانند حرکات روزمره مردم عادی داشته باشند.

ssssssssssdweq

لباسZ-1 اولین نمونه از مجموعه لباسهای فضانوردی توسعه یافته در پروژه  AES  برای طراحی << لباس سازگار با خلا>> است. طراحی و آزمایش این لباس به همراه سیستم پشتیبان حیات قابل حمل تا سال ۱۳۹۴ / ۲۰۱۵ تکمیل در سفر های فضایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت . اما این لباس هنوز ایرادهایی دارد ؛ از جمله اینکه کمی سنگین است . لباس های فعلی حدود ۴۵ کیلو گرم وزن دارند اما این لباس حدود ۷۲ کیلوگرم است که در سفر های طولانی مانند سفر ۱۰۰۰ روزه به مریخ دردسرساز خواهد شد ؛ چون در حقیقت چالش اصلی در طراحی آن محافظت از فضانوردان در محیطی مثل مریخ خواهد بود.

eqweqasd

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.