بهترین گزینه‌های جایگزین مک‌بوک پرو در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 
بهترین گزینه‌های جایگزین مک‌بوک پرو در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

بهترین گزینه‌های جایگزین مک‌بوک پرو در سال ۲۰۲۰

بهترین گزینه‌های جایگزین مک‌بوک پرو در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

با وجود اینکه ممکن است وابستگی بیش از حد به اتصال‌های تایپ‌سی و استفاده از صفحه کلید و تاچ‌بار مک‌بوک پرو آزاردهنده باشد، اما نمی‌توان از کیفیت صفحه نمایش، وزن مناسب، عمر باتری خوب و عملکرد آن که می‌توان گفت مشابه آن در هیچ دستگاه ویندوزی وجود ندارد، به سادگی عبور کرد. با این حال، از آنجایی که بازار نمایشگر‌های OLED روند رو به رشدی دارد، به نظر می‌رسد تعادل در این بازار کمی در حال نوسان است. ویژگی‌هایی مانند رنگ مشکی واقعی، کنتراست زیاد، طیف گسترده رنگ‌ها و دامنه دینامیکی بالا باعث شده است تا نمایشگرهای OLED به رقیبی برای نمایشگر رتینا تبدیل شوند.

نسخه به‌روزشده ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو از نظر اندازه مانند نسخه ۱۵ اینچی است، اما وزن آن کمی افزایش پیدا کرده است. اپل در این دستگاه صفحه کلید Butterfly را جایگزین صفحه کلید Scissor کرده است، ولی هنوز خبری از قابلیت ۴K در این دستگاه نیست. از سوی دیگر، عملکرد و کارایی دستگاه همچنان در بسیاری از موارد بهتر از دستگاه‌های با سیستم‌عامل ویندوز است. با این وجود، یکی از ویژگی‌های مهم دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز تنوع زیاد آنها محسوب می‌شود. وجود اندازه‌های متفاوت مثل کرو‌م‌بوک‌های ۱۴ و ۱۵ اینچی نیز یکی دیگر از گزینه‌های جذاب موجود است. در این مقاله قصد داریم تا برخی از گزینه‌های جذابی که می‌توانند به عنوان جایگزین مک‌بوک پرو در سال ۲۰۲۰ عمل کنند را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

بهترین جایگزین ۱۳ اینچی ۲ در ۱

HP Spectre x360

بهترین گزینه‌های جایگزین مک‌بوک پرو در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

به دلیل داشتن باتری با طول عمر بالاتر نسبت به مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی و همچنین ویژگی‌های انعطاف‌پذیر بیشتر، اسپکتر یک انتخاب عالی برای کار و بازی است. نور پس‌زمینه صفحه کلید برای تایپ کردن در فضاهای تاریک بسیار مناسب است. این محصول اچ‌پی از پردازنده Core i5 نسل دهم اینتل بهره می‌برد و از ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD در آن استفاده شده است. ترک‌پد این دستگاه نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. این دستگاه ۶۴ بیتی دارای ویندوز ۱۰ نسخه هوم می‌باشد.

بهترین طراحی قابل قیاس با مک‌بوک

Razer Blade 15

بهترین گزینه‌های جایگزین مک‌بوک پرو در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

اگر به دلیل طراحی مناسب و زیبا به مک‌بوک پرو علاقه‌مند هستید بهتر است نگاهی به مدل Mercury White ریزر بیاندازید. این دستگاه از نظر قیمتی با پایین‌ترین مدل مک‌بوک برابری می‌کند، اما نسخه سفید آن دارای صفحه نمایش با وضوح ۱۹۸۰x1080 پیکسل، پردازنده i7-8750H، رم ۱۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD است. وزن این دستگاه نیز حدود نیم پوند بیشتر است. نسخه مشکی این دستگاه از کیفیت ۴K و Adobe RGB پشتیبانی می‌کند و با داشتن کارت گرافیک RTX 2070 جی‌فورس ۲۹۰۰ دلار قیمت دارد. در مقایسه با مک‌بوک حدود ۲۰۰ دلار گران‌تر است، اما برای بازی کردن لپ‌تاپ مناسب‌تری به حساب می‌آید.

بهترین برای مسافران

Dell XPS 13

بهترین گزینه‌های جایگزین مک‌بوک پرو در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

دستگاه ۱۳٫۳ اینچی دل به اندازه یک دستگاه معمولی قدیمی ۱۱٫۶ اینچی است. محصولات ایکس‌پی‌اس از لحاظ شاسی و اجزا درجه یک محسوب می‌شوند، بنابراین از لحاظ باتری و کارایی عملکرد قابل قبولی دارند. تغذیه دستگاه از طریق پورت USB-Type C است و همچنین این دستگاه دارای درگاه microSD و جک هدفون می‌باشد.

بهترین گزینه از نظر بودجه

لنوو Yoga Chromebook C630

بهترین گزینه‌های جایگزین مک‌بوک پرو در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

این دستگاه ۱۵ اینچی از مک‌بوک پرو نیز ارزان‌تر است و همچنین دارای وضوح بالا و طراحی انعطاف‌پذیر ۲ در ۱ است که از این نظر یک کلاس بالاتر از مک‌بوک محسوب می‌شود. اگر کارهای شما مبتنی بر پردازش‌ها و ذخیره‌سازی‌های ابری باشد با توجه به سیستم‌عامل کروم، این دستگاه بسیار مقرون به‌صرفه خواهد بود. در این کروم‌بوک از ۸ گیگابایت رم استفاده شده که می‌توان از آن برای تجربه بازی‌های ویدئویی مختلف نیز استفاده کرد.

بهترین گزینه برای جایگزین کردن رایانه رومیزی

Alienware Area-51m

بهترین گزینه‌های جایگزین مک‌بوک پرو در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

طراحی این دستگاه به زیبایی مک‌بوک نیست، اما اگر به یک دستگاه قوی ۱۷ اینچی نیاز دارید، Area-51m می‌تواند یک جایگزین مناسب برای مک‌بوک پرو باشد. این لپ‌تاپ گیمینگ دارای پردازنده Class i9-9900K، کارت گرافیک RTX 2080 جی‌فورس انویدیا، ۶۴ گیگابایت رم و ۳ ترابایت حافظه داخلی است که ۲ گیگابایت آن از نوع SSD می‌باشد. قیمت این دستگاه ۵۱۵۰ دلار است. هرچند می‌توان با پرداخت ۳۳۳۰ دلار این لپ‌تاپ را با مشخصاتی چون پردازنده ۸ هسته‌ای Core i7، کارت گرافیک RTX 2070، رم ۱۶ گیگابایتی و ۱ ترابایت حافظه SSD خریداری کرد. این قیمت با توجه به امکاناتی که دستگاه در اختیار کاربر می‌گذارد در مقایسه با قیمت ۴۵۰۰ دلاری مک‌بوک به‌صرفه‌تر است. ضمن اینکه نمایشگر این دستگاه دارای وضوح ۱۹۲۰x1080 است.

شما چه لپ‌تاپی را جایگزین مناسبی برای مک‌بوک پروهای اپل می‌دانید؟ لطفاً دستگاه مدنظر خود را با ما و دیگر کاربران تکفارس از بخش نظرات سایت به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید