اطلاعیه ایرانسل درباره آزادسازی باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتزی - تکفارس 
اطلاعیه ایرانسل درباره آزادسازی باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتزی - تکفارس 

اطلاعیه ایرانسل درباره آزادسازی باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتزی

محمدرضا داوری
۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - 08:01
اطلاعیه ایرانسل درباره آزادسازی باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتزی - تکفارس 

شرکت ایرانسل با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در صورت تخصیص فرکانس به این اپراتور سراسری تلفن همراه، نتایج توسعه شبکه تلفن همراه طی سه هفته برای تمامی مردم نمایان می‌شود.

محمد جواد جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته پیش در لایو اینستاگرام خود با تاکید بر اهمیت آزادسازی باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ برای توسعه شبکه دیتای تلفن همراه ایران به طنز بیان کرده بود که آزادسازی این باند از آزادسازی خرمشهر سخت‌تر نیست.

در یک گزارش ویدیوئی درباره عواقب آزادسازی باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ که اکنون جز اموال صداوسیما حساب می‌شود، ادعا شده که درصورت تصویب آزادسازی این باند فرکانسی در ستاد مبارزه با کرونا، عملا باید با پخش اچ دی برنامه عصرجدید، فوتبال و مستند و غیره خداحافظی نمود.

ایرانسل در این اطلاعیه خود اعلام کرده است که شبکه تلفن همراه حتی قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور نیز، در تنگنای شدید فرکانسی قرار داشت تا آنجا که مجبور به استقراض فرکانس از دیگر بازیگران حوزه شده است. پس از شیوع ویروس کرونا در ایران و ماندن بسیاری از مردم در خانه، میزان دیتای مصرفی مشترکان نیز به دلیل دورکاری، آموزش از راه دور، رشد چشمگیر نیاز به سرگرمی و… به شدت افزایش یافته و کمبود فرکانس تبدیل به معضلی جدی شده است.

ایرانسل در این اطلاعیه خود می‌گوید که تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق وعده چندین ساله تخصیص فرکانس‌ باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ به اپراتورهای تلفن همراه مشابه اکثر کشورهای پیشرفته، در صورت تحقق، می‌تواند معضل ظرفیت، پوشش و سرعت شبکه را در ایام کرونایی کشور، در مدت زمان حداکثر سه هفته از زمان تحویل فرکانس، با استفاده از ظرفیت خالی تجهیزات موجود شبکه و نیز موجودی انبار حل کند و توسعه مناسبی در دسترسی به شبکه ایجاد کند.

استفاده از باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ برای توسعه شبکه تلفن همراه در نسل های ۴ و ۵ تلفن همراه از سال‌ها پیش در اکثر کشورها مورد استفاده قرار گرفته است چنانکه طبق گزارش‌های بین‌المللی استفاده از این باندهای فرکانسی از سال ۲۰۱۴ آغاز شده است و حتی کشور کشورهایی همچون بوتان و مالدیو و فیلپین نیز از سال ۲۰۱۵ از این باند فرکانسی برای توسعه سریع شبکه تلفن همراه خود بهره برده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید