پس از چهار سال، سامسونگ عرضه به‌روزرسانی برای گلکسی S7 و S7 اج را متوقف می‌کند - تکفارس 
پس از چهار سال، سامسونگ عرضه به‌روزرسانی برای گلکسی S7 و S7 اج را متوقف می‌کند - تکفارس 

پس از چهار سال، سامسونگ عرضه به‌روزرسانی برای گلکسی S7 و S7 اج را متوقف می‌کند

مهرداد میرشاهی
۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - 16:30
پس از چهار سال، سامسونگ عرضه به‌روزرسانی برای گلکسی S7 و S7 اج را متوقف می‌کند - تکفارس 

پرچمداران سال ۲۰۱۶ شرکت سامسونگ از فهرست دستگاه‌هایی که هر سه‌ماهه برای آن‌ها به‌روزرسانی عرضه می‌شود، حذف شدند. بر اساس گزارش SamMobile، هر دو گوشی گلکسی S7 و گلکسی S7 اج به‌روزرسانی امنیتی ماه مارس ۲۰۲۰ را دریافت کرده‌اند و ممکن است هر از گاهی شاهد عرضه یک به‌روزرسانی امنیتی جدید برای آن‌ها باشیم.

گلکسی S7 و S7 اج در سال ۲۰۱۶ میلادی همراه با سیستم‌عامل اندروید ۶ عرضه شدند؛ سال بعد آن نیز شاهد عرضه اندروید ۷ برای این دستگاه‌ها بودیم و سرانجام، طی نیمه سال ۲۰۱۸ میلادی نسخه ۸ سیستم‌عامل اندروید گوگل برای این گوشی‌های هوشمند عرضه شد و تاکنون به‌روزرسانی‌های امنیتی متعددی نیز برای آن‌ها عرضه شده است.

کاربران سامسونگ نسبت به عرضه به‌روزرسانی‌های امنیتی و بهینه‌ساز غول کره‌ای، نگرانی‌های متعددی دارند. اگرچه پرچمداران سال ۲۰۱۹ این شرکت یعنی گلکسی S10 و نوت ۱۰ به تازگی، به‌روزرسانی One UI 2.1 را دریافت کرده‌اند که با ویژگی‌های جدید جذابی نظیر Quick Share، جایگزین Apple AirDrop و حالت ویدئوی پرو نیز همراه بوده است، اما همه کاربران سامسونگ به قدر کافی در این زمینه شانس نداشته‌اند.

اخیراً از طریق اپلیکیشن Samsung Members مشخص شده است که گلکسی S9 و نوت ۹ سامسونگ قرار نیست با وجود اینکه تنها دو سال از عرضه این گوشی‌های هوشمند می‌گذد، به‌روزرسانی فوق را دریافت کنند.

البته عرضه به‌روزرسانی‌های مختلف برای این گوشی هوشمند به عوامل مختلفی بستگی دارد. باید دید که آیا دستگاه موردنظر به قدر کافی فروخته است و آیا ارزش این را دارد که شرکت سازنده منابع بیشتری برای آن اختصاص دهد یا خیر.

از آنجایی که سامسونگ، پرچمداران و گوشی‌های هوشمند متعددی دارد، امیدواریم که حتی اگر به‌روزرسانی‌های منظم دیگر برای آن‌ها عرضه نگردد، اما باز هم شاهد انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید