محققان آمریکایی: افراد سالم نیز باید ماسک بزنند - تکفارس 
محققان آمریکایی: افراد سالم نیز باید ماسک بزنند - تکفارس 

محققان آمریکایی: افراد سالم نیز باید ماسک بزنند

فرزاد اسرافیلی
۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - 22:25
محققان آمریکایی: افراد سالم نیز باید ماسک بزنند - تکفارس 

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده در روز جمعه با تغییر موضع خود در مورد ماسک‌ها اعلام کرد همه آمریکایی‌ها بایستی موقعی که در بیرون از خانه هستند، ماسک پارچه‌ای صورت بپوشانند تا از انتشار کروناویروس جلوگیری کنند. اما ماسک‌های پزشکی، از جمله ماسک‌های جراحی و ماسک‌های N95، همچنان باید مورد استفاده کارمندان مراقبت‌های بهداشتی قرار گیرد. توصیه به پوشیدن این نوع ماسک برای مردم الزامی نیست.

مطابق دستورالعمل جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، اعضای جامعه چه ناقل باشند چه نباشند باید در خارج از خانه خود ماسک پارچه‌ای بپوشند. می‌توان این نوع ماسک‌ها را شست و دوباره استفاده کرد. برخی از افراد آلوده علائمی ندارند و ممکن است ویروس را ناآگاهانه به دیگران منتقل کنند. استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای خانگی و سایر ماسک‌های مشابه می‌تواند به جلوگیری از این امر کمک کند. در عین حال، افرادی که ماسک پارچه‌ای می‌پوشند، باید احتیاط‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها را همچنان رعایت کنند.

پیش از این، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده اعلام کرده بود عموم مردم نیازی به استفاده از ماسک صورت ندارند مگر اینکه بیمار باشند یا از کسی که بیمار بوده مراقبت کرده باشند.

دستورالعمل‌های جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده به این معنی نیست که شما باید برای پیدا کردن ماسک N95 عجله کنید – آن دسته از ماسک‌های پزشکی کمیاب هستند و مورد نیاز کارمندان بهداشتی هستند که در خطوط مقدمه همه گیر قرار دارند. درعوض، مردم باید از ماسک‌های پارچه ای یا ماسک صورت خانگی استفاده کنند. در مورد ماسک خانگی، برخی مراکز بهداشتی استفاده از چهار لایه پارچه را برای جلوگیری از نفوذ ذرات توصیه می‌کنند.

حتی اگر از چنین ماسک صورت استفاده کنید، باز باید موارد احتیاطی بهداشتی را رعایت کنید: حداقل حدود دو متر از افراد دیگر فاصله بگیرید، از حضور در تجمعات پرهیز کنید، فقط برای ورزش و کارهای ضروری به بیرون بروید و هنگام بازگشت به خانه دستان خود را بشویید.

دبرا بیرکس مشاور دولت ایالات متحده در دوران همه گیری کرونا اعلام کرد:

دولت دیر به شهروندان توصیه کرد تا از ماسک صورت استفاده کنند زیرا نگران بود که مردم احساس کاذبی داشته باشند که با پوشیدن این ماسک‌های پارچه‌ای کاملا از ویروس کرونا در امان خواهند بود؛ نه این اشتباه است. پوشیدن ماسک صورت به معنای در امان ماندن نیست و همه بدانند ماسک به هیچ وجه جایگزین فاصله گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی نیست.

آمازون روز پنجشنبه فروش ماسک‌های صورت N95، دستکش و دستمال مرطوب را برای عموم مردم محدود کرد. این غول تجارت الکترونیک محصولات بهداشتی نایابی را تولید و در اختیار دولت‌ها و کادر درمانی قرار خواهد داد. در اوایل ماه مارس، eBay برخی از ماسک‌های N95 و ضدعفونی‌کننده دست را برای جلوگیری از افزایش قیمت ممنوع اعلام کرد.

ویروس جدید کرونا برای اولین بار در اواخر سال گذشته در شهر ووهان چین کشف شد. این ویروس باعث بیماری تنفسی موسوم به COVID-19 می شود و با سایر ویروس‌های کرونا از قبیل SARS و MERS مرتبط است. در ماه مارس، سازمان بهداشت جهانی COVID-19 را بیماری همه گیر اعلام کرد. این بحران باعث شده است که شهرها و کل کشورها در سراسر جهان قرنطینه شوند، فروشگاه‌ها بسته شوند، رویدادها و مراسمات لغو شوند و مردم مجبور شوند در خانه بمانند تا از گسترش ویروس جلوگیری شود. تا روز جمعه، بیش از ۱ میلیون نفر در سراسر جهان آلوده شده‌اند و بیش از ۵۸۰۰۰ نفر جان باخته اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید