تماشا کنید: نحوه ساخت دوربین گوشی اوپو فایند X2 پرو - تکفارس 
تماشا کنید: نحوه ساخت دوربین گوشی اوپو فایند X2 پرو - تکفارس 

تماشا کنید: نحوه ساخت دوربین گوشی اوپو فایند X2 پرو

مهرداد میرشاهی
۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - 16:01
تماشا کنید: نحوه ساخت دوربین گوشی اوپو فایند X2 پرو - تکفارس 

شرکت اوپو اوایل سال جاری میلادی اقدام به معرفی گوشی هوشمند فایند X2 پرو کرد که موفقیت این دستگاه از نظر فروش به واسطه دوربین همه‌کاره PDAF آن و حالت شب بهبودیافته و لنز پریسکوپ بوده است.

به تازگی این شرکت، ویدئویی در شبکه اجتماعی ویبو منتشر کرده که در جریان آن نحوه ساخت دوربین این گوشی را به تصویر می‌کشد. به طور خلاصه، اوپو تصمیم گرفت تا در ساخت دوربین فایند X2 پرو پنج زمینه را بهبود دهد: حساسیت به نور، محدوده دینامیکی، عمق رنگ، فوکوس و نسبت سیگنال به نویز.

در جریان ویدئو، بیشتر توضیحات از سوی دان تنگ (Don Tang)، مهندس ارشد دوربینِ اوپو ارائه می‌شود. به جای اینکه این سازنده تنها اقدام به ارتقای دوربین گوشی مورد بحث سازد، کل فرآیند ساخت آن را از ابتدا آغاز کرده است. تیم پشت ساخت دوربین گوشی فایند X2 پرو تصمیم گرفت تا دوربین این گوشی هوشمند با دوربین‌های حرفه‌ای بازار قابل مقایسه باشد و تفاوت‌ها را از هر نظر نظیر گرادیانت، رنگ، نویز و… لحاظ کرده است.

در انتها، اوپو فهمید که هیچ سنسوری در بازار مطابق با خواسته آن‌ها وجود ندارد و به همین دلیل سنسور IMX689 پدید آمد. این سنسور به طور خاص برای محصولات اوپو مورد استفاده قرار می‌گیرد و با نام «سنسور حقیقت» کدگذاری شده چراکه از ابتدا در خصوص کشف حقیقت مطرح بوده است.

سرانجام، دوربین فایند X2 پرو متولد شد؛ دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۱٫۴۳” سونی، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی تله‌فوتو پریسکوپ و اسنپر ۴۸ مگاپیکسلی با زاویه دید گسترده f/2.2. در ادامه می‌توانید ویدئوی مورد بحث را از زیر تماشا کرده یا نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.

دریافت ویدئو با لینک مستقیم

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید