وزیر ارتباطات: اینترنت خانگی با ۴ برابر سرعت فعلی در قم ارائه می‌شود - تکفارس 
وزیر ارتباطات: اینترنت خانگی با ۴ برابر سرعت فعلی در قم ارائه می‌شود - تکفارس 

وزیر ارتباطات: اینترنت خانگی با ۴ برابر سرعت فعلی در قم ارائه می‌شود

محمدرضا داوری
۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - 14:00
وزیر ارتباطات: اینترنت خانگی با ۴ برابر سرعت فعلی در قم ارائه می‌شود - تکفارس 

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از آغاز ارائه اینترنت خانگی با چهار برابر سرعت فعلی در قم اطلاع داد که ارائه این فناوری به زودی در تهران آغاز بکار می‌کند.

سرعت و کیفیت اینترنت از جمله مواردی است که همواره درخواست کاربران بوده و در این شرایط هم نیازمند کیفیت مناسب برای فعالیت‌های اینترنتی خود هستند. درواقع زمانی که کاربران انتقادات و پیشنهادات خود را به مسئولان ارتباطات کشور اعلام می‌کنند،‌ اینترنت باکیفیت و سرعت بالا در صدر این خواسته‌ها قرار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز شنبه در حساب توییتر خود نوشت:

با همکاری خوب استاندار و شهردار قم فرآیند نصب تجهیزات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است. حدود ۳۰ هزار مشترک مخابرات ایران و شاتل از امروز فعال می‌شوند. ارائه اینترنت وی دی اس ال در تهران نیز به زودی آغاز خواهد شد.

در تیرماه سال ۹۸، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به جایگزینی VDSL به جای ADSL، گفته بود شرکت مخابرات ایران قصد دارد سرویس سورینو را با افزایش سرعت اینترنت تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه ارائه دهد.  زیرا به دلیل فاصله زیاد خطوط مسی تا مراکز مخابراتی، ۳۰ درصد مشترکان تنها به اینترنت دو مگابایت بر ثانیه دسترسی دارند و ۱۶ درصد مشترکان می‌توانند اینترنت هشت تا ۱۶ مگابیتی دریافت کنند و بقیه اینترنت چهار تا هشت مگابیت دارند. اما با راه‌اندازی سرویس VDSL، رشد چهار برابری سرعت اینترنت خواهیم داشت.

محمد جواد آذری جهرمی، با گذشت چند ماه از این بیانات،‌ بار دیگر چند روز پیش اعلام کرد عملیات اجرایی ارتقای اینترنت خانگی از ADSL به VDSL در استان تهران و قم آغاز شده که به واسطه آن سرعت اینترنت خانگی چهار برابر خواهد شد و اولویت توسعه با مناطقی است که سرعت نسل۴ موبایل در آن‌ها از متوسط کشوری پایین‌تر قرار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، همچنین ۱۳ فروردین امسال بار دیگر در پاسخ به اعتراض یکی از کاربران به سرعت اینترنت گفته بود که مصرف نسبت به ابتدای اسفند حدودا  ۲.۵ برابر شده است. از اول هفته‌ نصب ۸۰۰ هزار پورت VDSL در تهران آغاز شده که یک‌ماهه تمام می‌شود.

اینترنت VDSL مخفف Very-high-bitrate Digital Subscriber Line و نسل جدیدی از فناوری DSL بر روی بسترهای کابل‌های شبکه است.

سرعت دانلود روی اینترنت VDSL نزدیک به ۴ برابر سرعت دانلود ADSL است و به مرز ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه (برخی استاندارد +VDSL۲) می‌رسد. سرعت آپلود VDSL نیز ۱۰ برابر ADSL می‌شود و به مرز ۱۰۰ مگابیت می‌رسد. VDSL از کابل‌های مسی استفاده می‌کند و باندهای فرکانسی آن از ۱۲ کیلوهرتز تا ۳۵ کیلوهرتز است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید