شرکت SpaceX استفاده از اپلیکیشن ویدئو کنفرانس Zoom را برای کارمندانش ممنوع کرد - تکفارس 
شرکت SpaceX استفاده از اپلیکیشن ویدئو کنفرانس Zoom را برای کارمندانش ممنوع کرد - تکفارس 

شرکت SpaceX استفاده از اپلیکیشن ویدئو کنفرانس Zoom را برای کارمندانش ممنوع کرد

مهرداد میرشاهی
۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - 16:33
شرکت SpaceX استفاده از اپلیکیشن ویدئو کنفرانس Zoom را برای کارمندانش ممنوع کرد - تکفارس 

رویترز روز چهارشنبه گزارش داده است که شرکت SpaceX به واسطه «نگرانی‌های پیرامون حریم خصوصی و امنیت» استفاده از اپلیکیشن ویدئو کنفرانس Zoom را برای کارمندان خود ممنوع کرده است.

با شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان، افراد زیادی برای انجام امور کاری و فعالیت‌های درسی خود به استفاده از اپلیکیشن زوم روی آوردند. با این حال، شرکت SpaceX روز شنبه هفته جاری با ارسال ایمیلی به همه کارمندان خود، استفاده از این اپلیکیشن را ممنوع اعلام کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت SpaceX در این ایمیل گفته است:

ما می‌دانیم که خیلی از ما از این ابزار برای کنفرانس‌ها و ملاقات‌های خود استفاده می‌کنیم. لطفاً از ایمیل، پیام متنی یا گوشی به عنوان جایگزین راه ارتباطی خود استفاده کنید.

با افزایش محبوبیت و استفاده از اپلیکیشن زوم در دنیا، شاهد افزایش نگرانی‌ها پیرامون امنیت و حفظ حریم خصوصی نیز در این برنامه بودیم. بر اساس گزارش‌های مختلف، سازنده Zoom از این برنامه برای ردیابی کاربران استفاده می‌کند و ویژگی «Zoom-bombing» شرایطی را فراهم می‌کند که افراد دعوت‌نشده به هر کنفرانس، وارد این جلسات شده و روند برگزاری آن را مختل کنند.

روز دوشنبه، دادستان کل نیویورک در این خصوص تشکیل پرونده داد و با ارسال نامه‌ای به توسعه‌دهندگان زوم از آن‌ها خواست که در خصوص نحوه تامین امنیت کاربران در این برنامه توضیحاتی را ارائه دهند. با این حال، طی این مدت، محققان امنیتی دو مشکل امنیتی را در این برنامه کشف کرده‌اند که به هکرها اجازه می‌دهد تا کنترل وب‌کم یا میکروفن کاربران نسخه مک اپلیکیشن Zoom را بدست بگیرند.

هنوز نه شرکت SpaceX و نه شرکت زوم در خصوص این موضوع اظهارنظری نکرده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید