داده‌های سلامتی حلقه‌ای هوشمند به کمک تشخیص کرونا می‌آید - تکفارس 
داده‌های سلامتی حلقه‌ای هوشمند به کمک تشخیص کرونا می‌آید - تکفارس 

داده‌های سلامتی حلقه‌ای هوشمند به کمک تشخیص کرونا می‌آید

علی نصرتی
۷ فروردین ۱۳۹۹ - 08:34
داده‌های سلامتی حلقه‌ای هوشمند به کمک تشخیص کرونا می‌آید - تکفارس 

به گزارش San Francisco Chronicle، در یک مطالعه جدید حلقه هوشمندی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که با اندازه‌گیری دمای بدن افراد، تلاش می‌کند تا افراد مبتلا به ویروس کرونا را تشخیص دهد.

بیش از ۲,۰۰۰ کارگر اورژانس پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا، مرکز پزشکی سان فرانسیسکو و بیمارستان عمومی زاکربرگ سان فرانسیسکو از حلقه‌های هوشمند اورا (Oura) برای این مطالعه استفاده می‌کنند. این حلقه‌ها به کارکنان فوریت‌های پزشکی داده می‌شود که با بیمارانی که ممکن است به کووید۱۹ مبتلا باشند، در تماس هستند. طبق گزارش UCSF (دانشگاه کالیفرنیا)، از کارگرانی که واجد شرایط مطالعه هستند، خواسته می‌شود که به مدت سه ماه این حلقه را در انگشتان خود داشته باشند، بررسی‌های روزانه را کامل انجام دهند تا در صورت بروز هرگونه علائم این بیماری، آن را گزارش دهند و اطلاعات سلامتی و بهداشتی جمع‌آوری شده به وسیله برنامه اورا در این حلقه را به اشتراک بگذارند.

این حلقه‌ها که به عنوان ردیاب یا پیگیر خواب به بازار عرضه می‌شوند، ضربان قلب فرد، تنفس و تغییرات دمای بدن را کنترل می‌کنند. این دستگاه برای شناسایی کووید۱۹ ثابت نشده‌ است، اما داده‌هایی که آن‌ها جمع‌آوری می‌کنند در نهایت می‌توانند برای پیش‌بینی این بیماری استفاده شوند.

UCSF می‌گوید که محققان امیدوارند الگوریتمی را بر اساس داده‌های انگشتر اورا ایجاد کنند که بتواند این بیماری را هرچه زودتر تشخیص دهد. این تنها وسیله‌ای نیست که بتواند در این امر کمک کند، شرکت بهداشت و درمان Kinsa از داده‌های دماسنج‌های هوشمند خود برای ردیابی شیوع آنفولانزا در سراسر آمریکا استفاده می‌کند، و علائمی وجود دارد که نشان می‌دهد این دماسنج‌ها ممکن است بتوانند بیماری کرونا را نیز قبل از تایید نهایی تشخیص دهند.

هر کس صاحب یک حلقه اورا باشد می‌تواند در این مطالعه شرکت کند. طبق اطلاعات وبلاگ اورا، از افراد واجد شرایط خواسته می‌شود که هر روز بررسی علائم را انجام داده و داده‌های سلامتی خود را که توسط برنامه حلقه اورا جمع‌آوری شده است، به اشتراک بگذارند. اورا به The Verge گفت که بیش از ۱۵۰,۰۰۰ کاربر حلقه اورا در سرتاسر جهان دارد که این می‌تواند به میزان قابل توجهی میزان داده‌های پژوهشگران را افزایش دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید