سامسونگ با پشت سر گذاشتن اپل به سومین فروشنده تراشه تبدیل شد - تکفارس 
سامسونگ با پشت سر گذاشتن اپل به سومین فروشنده تراشه تبدیل شد - تکفارس 

سامسونگ با پشت سر گذاشتن اپل به سومین فروشنده تراشه تبدیل شد

علی نصرتی
۵ فروردین ۱۳۹۹ - 09:03
سامسونگ با پشت سر گذاشتن اپل به سومین فروشنده تراشه تبدیل شد - تکفارس 

همه ما می‌دانیم سامسونگ یک غول فناوری محسوب می‌شود و هر چیزی را از لباس گرفته تا تجهیزات نظامی می‌سازد. وقتی صحبت از الکترونیک می‌شود، دامنه آن به همان اندازه متنوع است، از یخچال‌ها و اجاق‌ها گرفته تا تلفن‌های هوشمند و حتی قطعات آن‌ها. سامسونگ نیز یکی از معدود شرکت‌هایی است که تراشه‌های تلفن‌های هوشمند خود را طراحی می‌کند. Exynos SoC نه تنها در تلفن‌های هوشمند سامسونگ بلکه در محصولات برندهای دیگر نیز مانند ویوو و موتورولا یافت می‌شود.

و علی‌رغم برخی شکایات اخیر کاربران درباره عملکرد تراشه رده بالای Exynos 990، فعالیت ساخت و فروش تراشه سامسونگ به طور پیوسته در حال رشد است. حداقل این چیزی است که آخرین گزارش Counterpoint Research (فروشگاه جهانی تلفن‌های هوشمند) از طریق SamMobile نشان می‌دهد.

براساس داده‌ها، سامسونگ تراشه‌های Exynos بیشتری را نسبت به تراشه‌های سری A اپل فروخته است و هم‌اکنون پس از کوالکوم و مدیا‌تک در رتبه سوم قرار دارد. کوالکوم همچنان با سهم ۳۳٫۴ درصدی بر بازار تسلط دارد، پس از آن، مدیاتک با ۲۴٫۶ درصد و سامسونگ و اپل به ترتیب با ۱۴٫۱ و ۱۳٫۱ درصد جای گرفته‌اند. هواوی نیز با تراشه‌های Kirin خود در رتبه پنجم قرار دارد.

با وجود اینکه یک شرکت (کوالکوم)، یک سوم بازار را در اختیار دارد، اما آمار نشان می‌دهد که پردازنده‌های موبایل بسیار متنوع‌تر از انواع پردازنده‌ رایانه‌های شخصی هستند، جایی که در واقع AMD و اینتل تنها بازیگران به شمار می‌روند.

سامسونگ با طیف وسیعی از تلفن‌های هوشمند خود که سال گذشته عرضه کرد، توانست پیشرفت کند. تلفن‌های گلکسی سری M و A از نسبت مشخصات به قیمت بسیار خوبی برخوردار بودند و میلیون‌ها نفر در آسیا و اروپا خریدار داشتند. در همین حال، خانواده گلکسی S10 و نوت ۱۰ نیز بسیار تأثیرگذار بودند.

در سال جاری، با شیوع ویروس کرونا همه پیش‌بینی‌ها روی هواست و ما هنوز نمی‌‌توانیم بفهمیم که به چه شکلی تولیدکنندگان افت فروش محصولات خود در سه‌ ماهه اول و حتی احتمالا سه‌ ماهه دوم را پوشش خواهند داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید