دکتر روحانی: تب‌سنجی از مسافران در کمترین زمان انجام شود - تکفارس 
دکتر روحانی: تب‌سنجی از مسافران در کمترین زمان انجام شود - تکفارس 

دکتر روحانی: تب‌سنجی از مسافران در کمترین زمان انجام شود

محمدرضا داوری
۴ فروردین ۱۳۹۹ - 18:00
دکتر روحانی: تب‌سنجی از مسافران در کمترین زمان انجام شود - تکفارس 

دکتر حسن روحانی، بر لزوم کاهش میزان معطلی مردم زمان انجام معاینات ضروری از سرنشینان خودروها در هنگام تردد از عوارضی‌ها در کمترین زمان ممکن تاکید نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با پایگاه امدادرسانی جمعیت هلال احمر مستقر در عوارضی تهران – قم، بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک و کارخانه تولید مواد بهداشتی و شوینده استان کردستان از اقدامات و تدابیر انجام شده برای مدیریت و مقابله با ویروس کرونا مطلع شد.

رییس جمهور در اولین ارتباط ویدئو کنفرانسی از دکتر کریم همتی سرپرست جمعیت هلال احمر در خصوص میزان و تعداد تردد خودرو در عوارضی تهران- قم و چگونگی و نحوه انجام تست و تب‌سنجی از سرنشینان خودروها سوال پرسید و بر این اساس بر لزوم کاهش میزان معطلی مردم و انجام معاینات ضروری در کمترین زمان ممکن تاکید نمود.

دکتر کریم همتی، سرپرست جمعیت هلال احمر در این گفتگو با بیان این که برنامه غربال‌گری با قوت در شهرهای مختلف جریان دارد، گفت:

جمعیت هلال احمر برای غربالگری ۱۴هزار نفر را در قالب ۸۵۱ اکیپ بسیج کرده است و همچنین با استقرار در خروجی شهرها تست و تب سنجی سرنشینان خودروها را با دقت مورد ارزیابی قرار داده و از ادامه مسیر مواردی که علائم مشکوک به کرونا داشته باشند، جلوگیری می‌شود.

دکتر حسن روحانی در این ارتباط تصویری همچنین با دو نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر که مشغول انجام تست سرنشینان خودروها هستند صحبت نمود و ضمن تبریک سال نو و خدا قوت به آنان، عکس‌العمل مردم نسبت به حضور و فعالیت آنها را جویا شد و با اطلاع از رضایت‌مندی مردم از اقدامات آنان، لزوم دقت و سرعت به منظور کاستن از معطلی مردم تاکید کرد.

رییس جمهور در ادامه این ارتباط ویدئو کنفرانسی در گفت‌ و گو با رییس بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک ضمن تبریک سال جدید و قدردانی از زحمات کادر درمانی، از فعالیت‌های آنان در مقابله با ویروس کرونا مطلع شد.

دکتر حسن روحانی در این گفت‌ و گو همچنین در خصوص تعداد بیماران مبتلا به کرونا و همچنین ساعات شیفت کاری کادر درمانی و پرستاران بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک سوال کرد و خواستار کوتاه‌تر شدن ساعات شیفت کادر درمانی به منظور جلوگیری از خستگی بیش از حد آنان شد.

رییس بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک در این گفت‌ وگو با ارائه گزارشی از تعداد بیماران بستری به خاطر کرونا از بهبود و تثبیت شیوع ویروس کرونا در اراک اطلاع داد.

رییس بیمارستان آیت الله خوانساری همچنین در پاسخ به سوال رییس جمهوری در خصوص تعداد تخت خالی در بیمارستان آیت‌الله خوانساری اعلام نمود کا امروز در ۱۵۰ تخت بیمارستان، ۶۳ بیمار بستری و بقیه تخت‌ها خالی هستند.

در این ارتباط ویدئو کنفرانسی همچنین استاندار استان مرکزی در پاسخ به سوال رییس جمهور گزارشی از وضعیت عمومی استان در زمینه مقابله با کرونا و نیز میزان مسافران نوروزی تصریح کرد:

میزان رشد ویروس کرونا در استان مرکزی وضعیت معمولی و طبیعی یافته است و نسبت به هفته گذشته رشد و شیوع این ویروس بسیار کاهش یافته است و از ۹۱۲ نفر بیمار قطعی کرونا طی ۳۴ روز گذشته ۵۶۶ نفر ترخیص و ۱۰۹ نفر در منزل قرنطینه هستند و تعداد فوتی‌ها بسیار کاهش داشته است. و بیش از نیمی از جمعیت یک و نیم میلیون نفری استان مرکزی تحت غربالگری قرار گرفتند و این روند ادامه دارد و در کل استان مرکزی در شرایط نسبتا پایداری قرار دارد.

استاندار مرکزی همچنین در ادامه این ویدئو کنفرانس یادآور شد:

امسال به طول معمول میزان مسافران و ورود خودروها به استان به طور متوسط ۷۰ درصد کاهش داشته است و جزو استان‌هایی بودیم که مردم استان همکاری خوبی با توصیه مسئولین برای در خانه ماندن داشتند.

استاندار استان مرکزی همچنین در پاسخ به سوال دکتر حسن روحانی درباره وضعیت فروشگاه‌های مواد غذایی و میزان نیازمندی‌های ضروری مردم خاطر نشان کرد:

در سطح استان نسبت به تامین نیازهای ضروری مردم از جمله اقلام خوراکی و دارویی هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد و اکثر انبارهای استان مملو از اقلام ضروری و مورد نیاز مردم است.

روحانی همچنین در این گفت‌ و گوی تصویری با بیان اینکه گزارشی که از وضعیت استان ارائه شد بسیار امیدوارکننده بود و حضور خیرین در صحنه و کمک آنها بسیار ارزشمند است، اعلام کرد که دولت کمک‌های لازم را برای افتتاح هر چه زودتر بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی و نیز رفع کمبودهای استان در زمینه تجهیزات پزشکی را با سرعت انجام خواهد داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید