سرانجام وب‌سایت اختصاصی گوگل برای ویروس کرونا راه‌اندازی شد - تکفارس 
سرانجام وب‌سایت اختصاصی گوگل برای ویروس کرونا راه‌اندازی شد - تکفارس 

سرانجام وب‌سایت اختصاصی گوگل برای ویروس کرونا راه‌اندازی شد

حامد ترابی
۳ فروردین ۱۳۹۹ - 15:27
سرانجام وب‌سایت اختصاصی گوگل برای ویروس کرونا راه‌اندازی شد - تکفارس 

یک هفته‌ی پیش، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، طی یک کنفرانس مطبوعاتی ادعا کرد گوگل در حال ساخت یک وب‌سایت غربال‌گری برای ویروس کرونا است که مردم را به سمت سایت‌های آزمایش این بیماری هدایت می‌کند. همانطور که در روزهای بعدی متوجه شدیم، این موضوع حقیقت نداشت.

شرکت خواهر گوگل‌‌، Verily، چنین سایتی را راه‌اندازی کرد، اما این نسخه فقط برای منطقه خلیج قابل استفاده است و طبق گزارش‌های مختلف، فقط تعداد کمی برای انجام آزمایش معرفی شدند. با این حال، گوگل، خبر داد که یک وب‌سایت راه‌اندازی می‌کند و پس از یک تأخیر اندک، آماده انجام این کار است.

گوگل کارت‌های اطلاعاتی پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد که مناسب افرادی است که اصطلاحات مربوط به ویروس کرونا را جستجو می‌کنند. کارت‌های اطلاعاتی شامل علائم، پیشگیری، آمار جهانی و اطلاعات محلی خواهد بود.

سایت مورد بحث از طریق این نشانی google.com/covid19 در دسترس است. گوگل می‌گوید که شما می‌توانید: «اطلاعات مبتنی بر دولت، نکات ایمنی و پیشگیری، ترندهای جستجوی مربوط به COVID-19 و منابع بیشتر برای افراد، مربیان و مشاغل را پیدا کنید.» گوگل تأکید می‌کند که در حال گرفتن اطلاعات از منابع معتبری مانند WHO و CDC است.

این سایت در حال حاضر فقط به زبان انگلیسی در دسترس است، اما سخنگوی گوگل می‌گوید به زودی زبان اسپانیایی نیز به این وب‌سایت اضافه خواهد شد. این وب سایت طوری طراحی شده تا بتوان خیلی راحت از آن استفاده کرد و از فونت‌های بزرگ نیز در طراحی آن استفاده شده است که معمولا گوگل از آن‌ها در بیشتر وب‌سایت‌های خود استفاده می‌کند.

وب‌سایت مذکور دارای فیلم‌هایی در ASL است که این موارد شامل یک نقشه جهانی است که کیس‌های تأیید شده کرونا در هر کشور را نمایش می‌دهد و اطلاعات زیادی درباره سایر اقدامات امدادی گوگل، به علاوه برخی از فیلم‌های خوب یوتیوب را در خود دارد.

با این حال، با خواندن توضیحات این وب‌سایت متوجه خواهید شد که آنچه که از سوی ترامپ گفته شده بود، شامل خدمات این وب‌سایت نمی‌شود. در حال حاضر، CDC دارای یک ربات اختصاصی چت با قابلیت «خود چک» است که مایکروسافت به ساخت آن کمک کرده است، اما به نقل از یک مجری که ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی است یکی از اهداف مهم این سایت کمک به کاهش اضطراب مصرف‌کنندگان آن است.

به عبارت دیگر، بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری در تلاشند تا پشتیبانی مرتبط با ویروس کرونا را ارائه دهند، اما هیچ یک از آنها قادر به حل برخی از مشکلات بزرگ در باب همه‌گیری آن نیستند. دسترسی به آزمایش و بحران قریب الوقوع در زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی از جمله این موارد هستند.

شرکت گوگل در آینده ممکن است در واقع یک پرسشنامه و اطلاعات مربوط به مکان‌های آزمایش محلی را ارائه دهد. اما سخنگوی این شرکت می‌گوید تا زمانی که اطلاعات معتبر و قابل اعتماد در سایت‌های مربوطه وجود نداشته باشد، این کار را نمی‌کنند. متأسفانه این موضوع می‌تواند مدت زمان زیادی به طول انجامد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید