سامانه اطلاع‌رسانی، خود‌ارزیابی و ثبت بیماران کرونا به‌روزرسانی شد - تکفارس 
سامانه اطلاع‌رسانی، خود‌ارزیابی و ثبت بیماران کرونا به‌روزرسانی شد - تکفارس 

سامانه اطلاع‌رسانی، خود‌ارزیابی و ثبت بیماران کرونا به‌روزرسانی شد

محمدرضا داوری
۲ فروردین ۱۳۹۹ - 18:06
سامانه اطلاع‌رسانی، خود‌ارزیابی و ثبت بیماران کرونا به‌روزرسانی شد - تکفارس 

سامانه اطلاع رسانی، خود ارزیابی و ثبت بیماری کرونا به‌روزرسانی شد و براساس این به‌روز‌رسانی اطلاعات جدیدی از  محله‌های پرخطر مشخص می‌شود.

این سامانه با همکاری بانک مرکزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به‌روز‌رسانی شده است که با انجام پردازش اطلاعات جدید، ۵۰ محله پرخطر شهرها را مشخص می‌کند و این اطلاعات توسط مردم قابل مشاهده است.

خود ارزیابی بیماری، پرسش و پاسخ، اطلاع رسانی عمومی، ریجستری بیماران و پیگیری وضعیت آنان، ایجاد بایوبانک نمونه‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله بخش‌های این سامانه است. بخش دیگری به این امکانات اضافه شده و کاربران می‌توانند احتمال ابتلا به بیماری را با توجه به رفتار بهداشتی و ارتباطات خود نسبت به میانگین جامعه، مشاهده نمایند.

در شرایطی که زندگی همه ما تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفته و در این هنگام لازم است تا علاوه بر دریافت آموزش‌های درست، بتوانیم اطلاعات صحیح از شرایط بیماری در سطح شهر و محلات را نیز دریافت کنیم.

لذا با تحلیل داده‌های متعدد و با حفظ حریم شخصی و محرمانگی داده‌ها، میزان تردد افراد بیمار پیش از بستری در اماکن مختلف بررسی شده و با استفاده از کاوش متن، مناطق پرخطر مشخص شده است.

این کار مهم توسط مرکز تحقیقات بیماری‌های غیر واگیر پژوهشگاه علوم و غدد دانشگاه علوم پزشکی تهران و تیم تحلیل داده و برنامه نویسی شرکت دانش بنیان گروه ایده سازان فناوری ویستا و با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

هموطنان می‌توانند از طریق  این نشانی وارد سامانه اطلاع رسانی و خودارزیابی کرونا شوند و از خدمات آن استفاده کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید