اپل ممکن است اولین آیپد پرو ۵G خود را اواخر امسال معرفی کند - تکفارس 
اپل ممکن است اولین آیپد پرو ۵G خود را اواخر امسال معرفی کند - تکفارس 

اپل ممکن است اولین آیپد پرو ۵G خود را اواخر امسال معرفی کند

افشین نوری
۲ فروردین ۱۳۹۹ - 10:01
اپل ممکن است اولین آیپد پرو ۵G خود را اواخر امسال معرفی کند - تکفارس 

اپل به تازگی دو عضو جدید را به خانواده آیپد پرو خود اضافه کرد که دارای پردازنده سریع‌تری هستند. با این حال، این شرکت ممکن است تا پایان امسال مدل‌های آیپد پرو دیگری معرفی کند که از ارتقاهای بزرگتر و حتی چیپست قدرتمندتر بهره ببرند.

اما دلیل اصلی اینکه کوپرتینویی‌ها ممکن است اعضای دیگری به آیپد پروهای ۲۰۲۰ خود اضافه کنند، اتصال ۵G است. البته برای این کار لازم خواهد بود که چیپست A14X اپل که قرار است در داخل آن‌ها استفاده شود، از این فناوری پشتیبانی کند. بنابراین اپل نمی‌تواند یکی از این‌ها را بدون دیگری داشته باشد.

انتظار به‌روزرسانی کامل را نداشته باشید

شنیدن اینکه اپل تصمیم به معرفی دو نسخه جدید آیپد پرو در نه ماه آینده و بعد از یک سال و نیم انتظار برای جایگزینی نسل ۲۰۱۸ دارد، واقعا خبر سورپرایزکننده‌ای است، اما یک منبع مطلع به نام جان پروسر (Jon Prosser) گفته است که آیپد پروهای ۵G، به‌روزرسانی کامل نخواهند شد.

اپل ممکن است اولین آیپد پرو ۵G خود را اواخر امسال معرفی کند - تکفارس 

به عبارت دیگر، بسیار بعید است که اپل اعضای جدیدا معرفی‌شده آیپد پرو با چیپست A12Z را به‌کلی با سری مجهز به A14X جایگزین کند. بنابراین شما احتمالا به این زودی‌ها قادر به خریدن یک آیپد پرو Wi-Fi-only با تراشه A14X نخواهید بود.

در عوض، بسیار محتمل است که اپل، آیپد پروهای ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی Wi-Fi-only و ۴G LTE امسال را حفظ کند و در پایان سال، مدل‌های ۵G مجهز به A14X را به آن‌ها اضافه نماید. البته ما چیز زیادی درباره A14X نمی‌دانیم، اما قبلا نام آن را در شایعات مربوط با اولین آیپد ۵G شنیده‌ایم.

در ابتدا شایع شده  که پرو ۵G، زودتر از سال ۲۰۲۱ رنگ واقعیت به خود نخواهد دید، اما بعدا گفته شد که این دستگاه احتمالا در اواخر ۲۰۲۰ و همزمان با آیفون‌های ۵G عرضه خواهد شد. البته هنوز هیچ چیز قطعی نیست و حتی جان پروسر که منبع معتبری است، گفته است که تاخیرها همیشه جزو احتمالات هستند، به‌ویژه در شرایط کنونی که شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم.

آیپد پرو ۲۰۲۱ نیز در راه است

از آنجاییکه انتظار می‌رود آیپد پروهایِ اواخر ۲۰۲۰ تا حدود زیادی شبیه به نسخه‌های اوایل امسال باشند (به غیر از چیپست A14X و مودم ۵G)، جای تعجبی ندارد که اپل تصمیم بگیرد یک آیپد پرو کاملا جدید با به‌روزرسانی کامل را در سال آینده معرفی کند.

البته این نوع برنامه‌های معرفی شلوغ و پشت‌سرهم، کمی غیرمعمول است، اما اپل یک دلیل بزرگ برای معرفی زودتر نسل بعدی آیپد پرو خود دارد و آن، تکنولوژی نمایشگر جدید miniLED است که خیلی‌ها انتظار داشتند امسال شاهد استفاده آن از طرف این شرکت باشند.

اپل ممکن است اولین آیپد پرو ۵G خود را اواخر امسال معرفی کند - تکفارس 

در حالیکه آیپد پروهای ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی جدید، با نمایشگرهای رتینا مایع معرفی شدند که دارای قابلیت‌های ۱۲۰Hz ProMotion و True Tone هستند، اما پنل‌ آن‌ها به جای OLED همچنان از نوع LCD است.

اما نسخه ۲۰۲۱ ممکن است از نمایشگری به نام miniLED استفاده کند که فناوری پیشرفته‌تری دارد و کنتراست‌های بالاتر و رنگ‌های سیاه عمیق‌تری را در مقایسه با پنل‌های LCD ارایه خواهد کرد، ضمن اینکه نسبت به نمایشگرهای OLED قیمت ارزان‌تری خواهد داشت. نکته جالب اینکه، وب‌سایت Digitimes برخلاف گفته‌های جان پروسر درباره زمان معرفی نسل بعدی آیپد پروها، پیش‌بینی کرده است که این تبلت‌های مجهز به نمایشگر miniLED در سه ماهه چهارم امسال رونمایی خواهند شد.

در هر صورت، به نظر می‌رسد که اپل در بلند مدت ترجیح خواهد داد که به جای پنل‌های OLED از پنل‌های miniLED روی دستگاه‌های با سایز متوسط خود استفاده کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید