آمازون اولین مورد ابتلا به COVID-19 شرکت خود را در ایالات متحده تایید کرد - تکفارس 
آمازون اولین مورد ابتلا به COVID-19 شرکت خود را در ایالات متحده تایید کرد - تکفارس 

آمازون اولین مورد ابتلا به COVID-19 شرکت خود را در ایالات متحده تایید کرد

علی نصرتی
۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - 21:46
آمازون اولین مورد ابتلا به COVID-19 شرکت خود را در ایالات متحده تایید کرد - تکفارس 

آمازون به عنوان یک شبکه بزرگ ارائه امکانات و خدمات که در هنگام بحران ویروس کرونا به سرعت تبدیل به نیاز‌ اساسی مشتریان در خانه شده است‌، اولین مورد تایید شده ابتلا به این بیماری را در انبارهای خود در ایالات متحده گزارش داده است.

سخنگوی این شرکت طی بیانیه‌ای امروز اظهار کرده که کارگر مبتلا به این بیماری در مکانی در منطقه کویینز شهر نیویورک مستقر بوده است. این مکان یکی از مراکز کوچک توزیع کالای این شرکت است که اکنون برای نظافت بیشتر تعطیل شده است و کارگران نیز با دریافت حقوق خود به خانه فرستاده شده‌اند.

سخنگوی آمازون گفت:

ما از کارگر بیمار خود که اکنون در قرنطینه است حمایت می‌کنیم. از روزهای ابتدایی به وجود آمدن این وضعیت، ما با مسئولان محلی برای پیشگیری و کنترل این بیماری همکاری نزدیک داشته‌ایم، اطمینان حاصل خواهیم کرد که ضمن مراقبت از همکاران خود، بتوانیم خدمات به مشتریان خود را ادامه دهیم و کلیه دستورالعمل‌های مسئولان محلی را در مورد نگه‌داری و تمیزکاری ساختمان‌های شرکت خود دنبال می‌کنیم.

برخی از این کارها شامل افزایش تمیز‌کاری در تأسیسات آمازون، حفظ فاصله مناسب بین کارگران در انبارها و افزودن فاصله بین رانندگان و مشتریان در هنگام ترخیص و تحویل کالاها است.

آمازون پیشتر موارد ابتلا به ویروس کرونا را در دفتر مرکزی این شرکت در سیاتل و انبارهای اسپانیا و ایتالیا تأیید کرده بود.

اخبار اولین آلودگی به ویروس کرونا در یک انبار آمازون در ایالات متحده می‌تواند کار آمازون برای ارسال بسته‌های مشتریان خود را در حالیکه فروشگاه‌ها تعطیل هستند و از مردم خواسته می‌شود در خانه بمانند، پیچیده کند. اگر این ویروس در انبارهای آمازون گسترش یابد، می‌تواند توزیع کالای این شرکت را به میزان قابل توجهی مختل کند. آمازون می‌گوید در حال اجرای بسیاری از پروتکل‌های بهداشتی جدید برای جلوگیری از وقوع این وضعیت است.

این شرکت در هفته جاری اعلام کرد قصد دارد ۱۰۰,۰۰۰ کارگر جدید نیمه‌وقت و تمام‌وقت را در ایالات متحده استخدام کند و دستمزد کارگران خود را در ایالات متحده، اروپا و کانادا افزایش دهد تا بتواند به پاسخگویی تقاضاها کمک کند. همچنین گفت که فعلاً محموله‌های غیر ضروری را در انبارهای خود متوقف می‌کند، بنابراین شرکت مذکور می‌تواند در وارد کردن و حمل وسایل پزشکی و لوازم خانگی متمرکز شود.

آمازون هفته گذشته اعلام کرد که سیاست مرخصی برای کارگران بیمار خود را گسترش می‌دهد‌، و به هر کارمند آمازون مبتلا به COVID-19 (بیمار تنفسی ناشی از ویروس کرونا یا مستقر در قرنطینه) تا دو هفته حقوق و مزایا می‌پردازد. این علاوه بر پیشنهاد آمازون برای مرخصی نامحدود برای همه کارمندان ساعتی خود در طی این ماه است.

این شرکت همچنین صندوق امداد و جبران آمازون را با سهم اولیه ۲۵ میلیون دلاری برای کمک به توزیع‌کنندگان مستقل، کارگرانی که در برنامه توزیع آمازون فلکس و آن‌هایی که به طور فصلی کار می‌کنند، ایجاد کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید