مایکروسافت NET 5 Preview 1. را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد - تکفارس 
مایکروسافت NET 5 Preview 1. را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد - تکفارس 

مایکروسافت NET 5 Preview 1. را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد

حامد ترابی
۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - 11:41
مایکروسافت NET 5 Preview 1. را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد - تکفارس 

مایکروسافت اعلام کرد NET 5. نسخه‌ی بزرگ بعدی از خانواده NET. است.

اینطور به نظر می‌رسد که یکپارچگی‌  ۵ NET. ویژگی‌های خاصی را در آن به‌وجود آورده که توسعه‌دهندگان می‌توانند در پلتفرم‌های مختلف از جمله ویندوز، لینوکس، مک، آی او اس، اندروید، tvOS ،watchOS و WebAssemble و موارد دیگر از آن استفاده کنند. اما دات نت ۵ توسط ویژوال استودیو ۲۰۱۹، ویژوال استودیو سری مک و ویژوال استودیو کد پشتیبانی می‌شود. در حالی که NET 5. در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ برای کاربران قابل استفاده خواهد بود، اخیرا مایکروسافت NET 5 Preview 1. را منتشر کرد. پیش از کار با NET 5. کاربران نیاز به دریافت NET 5.0 Preview 1 SDK. و NET 5.0 Preview 1 Runtime دارند.

اما در این نسخه، NET. به روش‌های زیر ارتقا می‌یابد:

  • یک NET. واحد زمان اجرا و فریمورک ایجاد کنید که می‌تواند در همه جا مورد استفاده قرار گیرد و شامل رفتارهای یکنواخت اجرا و تجربیات توسعه دهنده باشد.
  • با استفاده از NET Core ، .NET Framework ، Xamarin. و Mono قابلیت‌های NET. را توسعه دهید.
  • یک محصول را بدون استفاده از یک قطعه کد ابتدایی ایجاد کنید که توسعه‌دهندگان مایکروسافت و دیگر توسعه دهندگان بتوانند روی آن کار کنند و آن را توسعه دهند.

 به طور کلی NET 5. در نوامبر سال ۲۰۲۰ در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. مایکروسافت حالا در حال نهایی کردن شرایط برای انتشار آن است، همچنین این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد تغییرات NET Core 3.1 به NET 5 را تا حد ممکن انجام دهد. مایکروسافت به توسعه‌دهندگان توصیه می‌کند برای این‌که با این فریمورک آشنا شوند تا زمان انتشار رسمی دات نت ۵ از NET 5 Preview 1. استفاده کنند و برای تغییرات آماده شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید