احتمال نمایش تبلیغات در IGTV اینستاگرام به منظور رقابت با یوتیوب - تکفارس 
احتمال نمایش تبلیغات در IGTV اینستاگرام به منظور رقابت با یوتیوب - تکفارس 

احتمال نمایش تبلیغات در IGTV اینستاگرام به منظور رقابت با یوتیوب

مهرداد میرشاهی
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - 12:28
احتمال نمایش تبلیغات در IGTV اینستاگرام به منظور رقابت با یوتیوب - تکفارس 

به نظر می‌رسد که اینستاگرام برنامه دارد تا وارد بازی کسب درآمد از ویدئوها شود چراکه گفته می‌شود این شرکت روی مدل تجاری ادغام تبلیغات با پلتفرم IGTV کار می‌کند. برای آن دسته از کسانی که اطلاعی از این بخش ندارند باید بگوئیم که IGTV به کاربران اینستاگرام اجازه می‌دهد تا ویدئوهایی طولانی آپلود کرده و با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارند. در حال حاضر، امکان کسب درآمد از IGTV وجود ندارد اما اینستاگرام در حال کار روی مدلی‌ست که به خالقان اجازه می‌دهد تا از ویدئوهای خود روی IGTV درآمد کسب کنند.

طبق گزارش بلومبرگ، اینستاگرام در حال حاضر با چند خالق ویدئو برای همکاری در آزمایش تبلیغات در این پلتفرم به توافق رسیده است. آن‌هایی که در این برنامه شرکت دارند، ۵۵ درصد از درآمد کلیه تبلیغات در IGTV را کسب خواهند کرد؛ در حال حاضر، این دقیقاً همان میزان سهمی‌ است که خالقان ویدئو در سرویس یوتیوب کسب می‌کنند.

جاستین اسوفسکی (Justin Osofsky)، مدیرعامل اینستاگرام در این زمینه بیان داشته است که:

این قدم رو به جلوی دیگری‌ست تا به خالقان [ویدئو] کمک کنیم تا از IGTV به درآمد برسند. برای اینکه مطمئن شویم در مسیر درستی هستیم، در حال گفگتگو با چند خالق ویدئوی نوظهور هستیم تا به ما در آزمایش این مهم کمک کند و برنامه‌های خود را به آرامی گسترش دهیم.

چندی پیش، اینستاگرام توانست به درآمدزایی از استوری‌ها برسد و یکی از دلایلی که طراحان از پلتفرم IGTV استقبال نکردند، همین موضوع بود که نمی‌شد از طریق آن به درآمد رسید. این شرکت تنها در سال گذشته میلادی موفق شده تا بیش از ۲۰ میلیارد دلار درآمد از طریق بخش استوری‌های کاربران کسب کند. سرویس IGTV از سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز به کار کرد اما هنوز نتوانسته به جایگاه خاصی در بین کاربران دست پیدا کند، بنابراین باید دید که آیا آخرین تلاش‌های فیسبوک (مالک شرکت اینستاگرام) موفق خواهد بود خیر. با این وجود، به نظر می‌رسد که تا مدتی دیگر، شاهد افزایش تبلیغات در این شبکه اجتماعی باشیم چراکه آزمایش نمایش تبلیغات روی ویدئوهای IGTV از سوی اینستاگرام آغاز خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید