علی‌رغم شیوع ویروس کرونا اپل انتظار دارد امسال ۹۰ میلیون ایرپاد عرضه کند - تکفارس 
علی‌رغم شیوع ویروس کرونا اپل انتظار دارد امسال ۹۰ میلیون ایرپاد عرضه کند - تکفارس 
علی‌رغم شیوع ویروس کرونا اپل انتظار دارد امسال ۹۰ میلیون ایرپاد عرضه کند - تکفارس 

علی‌رغم شیوع ویروس کرونا اپل انتظار دارد امسال ۹۰ میلیون ایرپاد عرضه کند

افشین نوری
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - 14:00
علی‌رغم شیوع ویروس کرونا اپل انتظار دارد امسال ۹۰ میلیون ایرپاد عرضه کند - تکفارس 

طبق آمار، اپل به لطف ساعت‌های هوشمند اپل واچ و ایرپادهای بلوتوثی بی‌سیم خود، در سال ۲۰۱۹ بر بازار پوشیدنی‌ها حکمرانی کرده است. اپل واچ محبوب‌ترین ساعت هوشمند دنیا و ایرپاد محبوب‌ترین هدفون دنیاست. اپل در اکتبر سال گذشته جدیدترین نسل ایرپاد یعنی ایرپاد پرو را معرفی کرد. نسخه پرو دارای قابلیت نویز کنسلینگ فعال است و از حالت Transparency برای شنیدن صداهای محیطی بهره می‌برد.

ایرپاد پرو همچنین در برابر پاشش آب و رطوبت مقاوم بوده و با یک کیس شارژ بی‌سیم قیمتی برابر ۲۴۹ دلار دارد. قیمت ایرپاد استاندارد با کیس شارژ بی‌سیم ۱۹۹ دلار و با کیس شارژ معمولی ۱۵۹ دلار است. اپل سال گذشته ۶۰ میلیون ایرپاد عرضه کرده و امسال ممکن است در صورت مهیا بودن شرایط مناسب برای زنجیره تامین، ۹۰ میلیون ایرپاد روانه بازار کند که ۵۰ درصد بیشتر از سال گذشته خواهد بود. شرکای اپل در زنجیره تامین، اطلاعات خوبی درباره برنامه‌های آینده اپل دارند. آن‌ها از تعداد قطعات استفاده شده برای مونتاژ دستگاه‌های اپل مطلع هستند و بنابراین ایده خوبی درباره تعداد دستگاه‌های محصولات اپل دارند. در مورد ایرپاد پرو، آن‌ها حدس می‌زنند که اپل سفارش ساخت ۹۰ میلیون دستگاه را داده است.

آیا اپل امسال یک هدست ایرپاد اطراف گوش معرفی خواهد کرد؟

اما نکته جالب این است که اپل، تعداد سفارش‌های ایرپاد را علیرغم شیوع ویروس کرونا که ممکن است باعث کاهش تقاضا شود، تغییر نداده است. ماه گذشته شیوع این ویروس باعث کند شدن پروسه تولید ایرپادها شد. همچنین به کسانی که ایرپاد پرو سفارش داده‌اند، هشدار داده شده است که مجبورند یک ماه دیگر منتظر بمانند.

علی‌رغم شیوع ویروس کرونا اپل انتظار دارد امسال ۹۰ میلیون ایرپاد عرضه کند - تکفارس 

از طرفی، ما احتمالا به زودی شاهد معرفی یک نسخه جدید و ارزان‌تر ایرپاد پرو خواهیم بود. ماه گذشته شایعاتی درباره نسخه ارزان‌تر این دستگاه وجود داشت که ایرپاد پرو لایت نامیده خواهد شد. شاید این سوال پیش بیاید که اگر اپل، ایرپاد استاندارد را به قیمت ۱۵۹ دلار و نسخه پرو آن را به قیمت ۲۴۹ دلار می‌فروشد، چه نیازی به نسخه لایت آن دارد؟ باید بگوییم که ایرپاد پرو لایت ممکن است دارای نوعی نویز کنسلینگ فعال به قیمت ارزان‌تر باشد.

اپل همچنین ممکن است از نام ایرپاد برای یک هدفون اطراف گوش (over-the-ear) که اخیرا در لیست کالاهای شرکت خرده‌فروشی Target مشاهده شده است نیز استفاده کند. ماه گذشته تعدادی از کارکنان Target اسکرین‌شات‌هایی از لیست کالاهای شرکت منتشر کردند که در آن هدفونی با نام اپل ایرپاد نسل X به قیمت ۳۹۹.۹۹ دلار به چشم می‌خورد. مینگ‌چی کو (Ming-Chi Kuo)، تحلیلگر موسسه TF International که اطلاعات محصولات اپل را حتی قبل از تیم کوک مدیر اجرایی این شرکت می‌داند، می‌گوید که انتظار معرفی یک ایرپاد رده‌بالای دیگر را در اواسط امسال دارد. به نظر می‌رسد که منظور کو همان ایرپاد نسل X باشد و نه ایرپاد پرو لایت.

ایرپاد نسل X ممکن است در همان رویدادی که گوشی آیفون ۹، و جدیدترین تبلت‌های آی‌پد پرو ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی مجهز به قدرتمندترین چیپست اپل (A13X بایونیک) معرفی خواهند شد، رونمایی گردد. انتظار می‌رود که این دستگاه‌ها از همان چیدمان دوربین استفاده شده بر روی مدل‌های آیفون ۱۱ پرو به اضافه یک سنسور عمقی مدت زمان پرواز بهره ببرند. البته شیوع ویروس کرونا اپل را مجبور کرده است تا این رویداد را کمی به عقب بیندازد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید