پیشتازی ۴ رسانه صوت و تصویر فضای مجازی در مقابله با ویروس کرونا - تکفارس 
پیشتازی ۴ رسانه صوت و تصویر فضای مجازی در مقابله با ویروس کرونا - تکفارس 

پیشتازی ۴ رسانه صوت و تصویر فضای مجازی در مقابله با ویروس کرونا

محمدرضا داوری
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - 15:27
پیشتازی ۴ رسانه صوت و تصویر فضای مجازی در مقابله با ویروس کرونا - تکفارس 

سازمان صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی عملکرد ۴ رسانه تولید‌‌کننده صوت و تصویر فراگیر را در دوره شیوع ویروس کرونا مورد بررسی قرار داده که  طبق این گزارش ۴ رسانه کافه بازار، آپارات، نماوا و روبیکا هر کدام به حد توان خود سعی نموده‌اند علاوه بر این که خبرهای نادرست را از پلتفرم‌های خود پاک کنند، اقدام به انتشار صحیح اخبار و ارتباط با مراکز اصلی اطلاع رسانی کنند.

یراساس گزارش روابط عمومی ساترا، آپارات به عنوان پلتفرم اشتراک ویدئو، به منظور کاهش اخبار جعلی در خصوص کرونا از دو روش حذف محتوای جعلی و ترویج محتوای صحیح و سالم اقدام کرده است. فعالیت‌های این پلتفرم در این زمینه موجب تسهیل فضا برای انتشار اخبار صحیح شده است. در این پلتفرم تعداد قابل توجهی از محتوای جعلی با پایش ماشینی و گزارش های مردمی حذف و از سوی دیگر آپارات با قرار دادن کانال ستاد اطلاع رسانی کرونا در بخش  اخبار داغ خود، سعی کرده تا  منبع مطمئنی برای کاربران شود. طبق گزارش ساترا آپارات تاکنون بیش از ۱۰۰ کانال مدرسه و موسسه آموزشی را میزبانی کرده و در مجموع حدود ۸ میلیون دقیقه نمایش موفق محتوای آموزنده با هشتگ کرونا را روی پلتفرم خود برای نمایش قرار داده است.

براساس این گزارش که توسط سازمان صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی منتشر شده است، رسانه روبیکا نیز در زمان تعطیلی مدارس و موسسات آموزشی با ۶۰ میلیون دقیقه نمایش موفق محتوای آموزشی در این زمینه رکورد دار به شمار می‌آید. این رسانه با میزبانی از محتوای ۱۰۹ هزار معلم، ۵۵ هزار مدیر و ۹۵۰ هزار دانش آموز نقش مهمی در آموزش‌های از راه دور در زمان بحران کرونا داشته است.

از طرفی در این گزارش اعلام شده که رسانه پخش ویدئویی نماوا با شروع تعطیلی‌ها، سه روز خدمات خود را برای همه مشترکان خود رایگان نمود. به علاوه تمامی محتواهای کودکان و انیمیشن‌ها در این رسانه تا زمان ادامه بحران بیماری کرونا رایگان شد. این تسهیلات منجر به افزایش ۲۰ درصدی بازدیدهای روزانه در این رسانه شده که نشان‌دهنده استقبال مردم از این اقدامات است.

در این گزارش به اقدامات کافه بازار نیز اشاره شده که براین اساس این پلتفرم انتشار اپلیکیشن‌های اندرویدی با اعطای تسهیلات به کاربران بیش از ۳.۵ میلیون دقیقه محتوا مرتبط با کرونا را برای آنها به نمایش گذاشته است. از سوی دیگر با ترجمه و دوبله محتواهای آموزشی سازمان بهداشت جهانی و ویدئوهای نهادهای متولی در این زمینه در بحث پیشگیری از شیوع کرونا سعی کرده است تا نقش خود را  به خوبی برای کاهش خطرات ویروس کرونا به انجام رساند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید