حذف حساب‌های جعلی مرتبط با روسیه از فیسبوک و توییتر - تکفارس 
حذف حساب‌های جعلی مرتبط با روسیه از فیسبوک و توییتر - تکفارس 
حذف حساب‌های جعلی مرتبط با روسیه از فیسبوک و توییتر - تکفارس 

حذف حساب‌های جعلی مرتبط با روسیه از فیسبوک و توییتر

فرزاد اسرافیلی
۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - 14:00
حذف حساب‌های جعلی مرتبط با روسیه از فیسبوک و توییتر - تکفارس 

توببتر و فیسبوک اعلام کردند بازیگران تحت حمایت روسیه همچنان از فیسبوک و توییتر سوء استفاده می‌کنند. این دفعه این بازیگران با حساب‌هایی که توسط افرادی در غنا و نیجریه اداره می‌شوند دست به این کار زده‌اند. ناتانیل گلیچر، رئیس سیاست امنیتی فیسبوک، در یک پست وبلاگ گفت این فعالیت بخشی از یک کمپین نفوذ بود که به ارسال مطالب مربوط به تاریخ سیاه، حقوق شهروندی و موضوعات LGBTQ در ایالات متحده متمرکز بوده است.

گلیچر گفت فیسبوک ۴۹ حساب و ۶۹ صفحه را از سایت خود و ۸۵ اکانت از اینستاگرام حذف کرده است. صفحات فیسبوک حدود ۱۳،۵۰۰ و حساب‌های اینستاگرام حدود ۲۶۵،۰۰۰ فالور داشتند. اکثر فالورها در ایالات متحده بودند. توییتر در توییتی اعلام کرد که ۷۱ حساب کاربری از غنا و نیجریه را نیز حذف کرده است.

توییتر گفت:

ما اخیراً شبکه کوچکی از حساب‌هایی را که به طور گسترده به زبان انگلیسی توییت می‌کردند و خود را آمریکایی معرفی می‌کردند به حالت تعلیق در آورده‌ایم.

فیس بوک اعلام کرده است که این کمپین با یک سازمان غیردولتی در غنا به نام EBLA مرتبط است. طبق تحقیقات CNN که روز پنجشنبه نیز منتشر شده است، این گروه غنایی در آکرا مستقر است و ۱۶ نفر را برای ارسال مطالب به حساب‌ها و صفحات استخدام کرده اند. فیسبوک اعلام کرده است که این افراد با سازمان روسی مرتبط هستند که در پشت پرده بسیاری از دخالت انتخاباتی در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ قرار داشت.

فیسبوک گفت که به نظر نمی‌رسد که این حساب‌ها در آن زمان درمورد انتخابات مطالبی فرستاده باشند. محققان آمریکایی دریافته‌اند حساب‌های جعلی با ارسال نوعی محتوا افرادی را جذب می‌کردند و سپاس رویه را تغییر داده و به مسایل سیاسی روی می‌آوردند. از زمانی که آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ اعلام کردند روسیه تلاش کرده است تا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تأثیر بگذارد، فیسبوک و سایر شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله گوگل، توییتر و ردیت تلاش‌های خود را برای شناسایی کمپین هایی که توسط شبکه‌های حساب‌های جعلی اداره می‌شوند دو چندان کرده‌اند.

گلیچر در پست وبلاگ خود گفت:

ما دائما در تلاش هستیم تا این نوع فعالیت‌ها را تشخیص داده و متوقف کنیم، زیرا نمی‌خواهیم از خدمات ما برای فریب مردم استفاده شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید