جریمه ۸ میلیون دلاری برای گوگل - تکفارس 
جریمه ۸ میلیون دلاری برای گوگل - تکفارس 

جریمه ۸ میلیون دلاری برای گوگل

فرزاد اسرافیلی
۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - 22:00
جریمه ۸ میلیون دلاری برای گوگل - تکفارس 

از زمانی که مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها از سال ۲۰۱۶ در اتحادیه اروپا به مرحله اجرا درآمده است، مسئولیت سنگینی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها به منظور حمایت از حقوق حریم خصوصی افراد بوجود آمده است. سوئد به طور آشکار اعلام کرده است که گوگل کاملاً از این مقررات پیروی نکرده است و جریمه سنگینی را برای این شرکت در نظر گرفته است.

بر اساس مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها، هر فردی حق دارد از اطلاعات شخصی خود محافظت کند. مثلا حق دارد درخواست کند که در نتایج جستجوی گوگل اطلاعات شخصی او نشان داده نشود. از سال ۲۰۱۷، سازمان حفاظت از داده‌های سوئد لیست‌هایی را شناسایی کرده است که گوگل باید آنها را در موتور جستجوگر حذف کند.

براساس محاسباتی که سازمان حفاظت از داده‌های سوئد طی چهار سال انجام داده است، این سازمان به این نتیجه رسیده است که گوگل به این مقررات عمل نکرده است. گوگل قبل از حذف اطلاعات از لیست به وب سایت‌ها خبر می‌دهد و به آنها امکان می‌دهد تا سایت خود را به آدرس‌های مختلف URL منتقل کنند تا این اطلاعات حذف شده از لیست را بایپس کنند. سازمان حفاظت از داده‌های سوئد معتقد است که این اقدام گوگل برخلاف اصول کلی این سازمان است.

بر اساس این نتیجه‌گیریها، سازمان حفاظت از داده‌های سوئد گوگل را به پرداخت حدود ۸ میلیون دلار محکوم کرده است. گوگل سه هفته فرصت دارد تا به این حکم اعتراض کند. انتظار می‌رود این غول اینترنتی برای این حکم درخواست تجدید نظر کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید