بازار پوشیدنی‌ها در سال ۲۰۱۹: اپل در جایگاه نخست، شیائومی و سامسونگ در رتبه‌های بعدی - تکفارس 
بازار پوشیدنی‌ها در سال ۲۰۱۹: اپل در جایگاه نخست، شیائومی و سامسونگ در رتبه‌های بعدی - تکفارس 

بازار پوشیدنی‌ها در سال ۲۰۱۹: اپل در جایگاه نخست، شیائومی و سامسونگ در رتبه‌های بعدی

افشین نوری
۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - 15:00
بازار پوشیدنی‌ها در سال ۲۰۱۹: اپل در جایگاه نخست، شیائومی و سامسونگ در رتبه‌های بعدی - تکفارس 

موسسه تحقیقاتی IDC در گزارش جدیدی به تحلیل بازار پوشیدنی‌ها پرداخته و سهم بازار و فروش‌های جهانی پنج سازنده برتر این محصولات را در سال ۲۰۱۹ معرفی کرده است. طبق این گزارش، اپل به لطف افزایش محبوبیت اپل واچ‌ها، ایرپادها و هدفون‌های بیتز در رتبه نخست قرار گرفته و شیائومی و سامسونگ هم به ترتیب در رده‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند.

این تحقیق، مجموع دستگاه‌های پوشیدنی فروش رفته در سال ۲۰۱۹ را ۳۳۶.۵ میلیون گزارش کرده که ۸۹ درصد نسبت به ۱۷۸ میلیون دستگاه عرضه شده در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

هدفون‌های بی‌سیم تقریبا نصف بازار پوشیدنی‌ها را تشکیل داده و بعد از آن ساعت‌های هوشمند و بندهای مچی در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

پوشیدنی‌های اپل با رشد فروش ۱۹۵.۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ در جایگاه اول جای گرفته‌اند و سامسونگ نیز رشد فوق‌العاده ۱۵۶.۴ درصدی را در یک سال تجربه کرده است. شیائومی هم با اینکه درصد رشد زیادی نداشته، اما توانسته پوشیدنی‌های خود را تا اروپا، خاورمیانه و آفریقا گسترش دهد.

هواوی، علیرغم تحریم‌های آمریکا، به لطف عملکرد قدرتمندش در بازار چین توانسته در جایگاه چهارم فروش پوشیدنی‌ها قرار بگیرد. این شرکت نسبت به سال ۲۰۱۸ رشد ۱۸۸ درصدی داشته و یکی از شرکت‌هایی بوده که سریع‌ترین رشد را در چین داشته است.

فیت‌بیت در رتبه پنجم لیست سازندگان برتر پوشیدنی در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است. اما طبق گزارش IDC، آینده این شرکت به خاطر معلوم نبودن خرید آن توسط گوگل نامشخص است.

در مجموع، به نظر می‌رسد که مردم بیشترین تمایل را نسبت به خرید هدفون‌های بی‌سیم داشته‌اند و فروش این دستگاه‌ها از ۲۷.۴ درصد در آخرین سه ماهه سال ۲۰۱۸ به ۴۸.۱ درصد در آخرین سه ماهه سال ۲۰۱۹ رسیده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید