ردمی به فناوری استفاده از حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر LCD دست یافت - تکفارس 
ردمی به فناوری استفاده از حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر LCD دست یافت - تکفارس 

ردمی به فناوری استفاده از حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر LCD دست یافت

افشین نوری
۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - 10:34
ردمی به فناوری استفاده از حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر LCD دست یافت - تکفارس 

تکنولوژی اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر گوشی‌ها حدود دو سال است که وارد بازار شده‌ و ویوو اولین شرکتی بود که یک گوشی هوشمند با این فناوری معرفی کرد. ویوو X20 پلاس UD در ژانویه ۲۰۱۸ معرفی گردید. این قابلیت گرچه اکنون به‌طور گسترده توسط همه سازندگان به کار گرفته شده است، اما یک مشکل بزرگ دارد و آن اینکه نمی‌توان آن را با یک نمایشگر LCD (به خاطر ساختار این نوع پنل) استفاده کرد.

امروز لو وایبینگ (Lu Weibing) مدیر برند ردمی اعلام کرد که شرکت او به‌طور موفقیت‌آمیزی حسگر اثرانگشت را در زیر یک نمایشگر LCD به کار گرفته است.

بزرگترین مشکل پنل‌های LCD، ماژول نور پس‌زمینه آن‌هاست که با سنسور اثرانگشت اپتیکال تداخل پیدا می‌کند. واحد تحقیق و توسعه ردمی حالا بر این مشکل فائق آمده و تصمیم دارد که این قابلیت را به صورت انبوه تولید کند.

در سال گذشته تعدادی از شرکت‌های چینی به دنبال نحوه به کارگیری سنسور مذکور در زیر پنل LCD بودند و به نظر می‌رسد که ردمی اولین سازنده گوشی هوشمند خواهد بود که آن را در یک دستگاه تولید می‌کند. وایبینگ گفت که این مشکل با استفاده از لایه‌ای از یک ماده مخصوص که سرعت انتقال اشعه مادون قرمز بالایی دارد حل شده است.

هنوز صحبتی درباره اینکه اولین دستگاه مجهز به این تکنولوژی چه زمانی معرفی خواهد شد وجود ندارد. این فناوری احتمالا خیلی دیر برای ردمی نوت ۹ یا ردمی K30 پرو ارائه خواهد شد، اما ممکن است آن را بر روی سایر گوشی‌های امسال ردمی ببینیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.