احتمال حضور فریلنسرها در الکامپ ۲۶ - تکفارس 
احتمال حضور فریلنسرها در الکامپ ۲۶ - تکفارس 

احتمال حضور فریلنسرها در الکامپ ۲۶

محمدرضا داوری
۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - 15:29
احتمال حضور فریلنسرها در الکامپ ۲۶ - تکفارس 

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) قصد دارد برای افزایش حضور افراد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در نمایشگاه الکامپ سال آینده (۱۳۹۹) حضور فریلنسرها را امکان پذیر کند.

براساس گزارش از روابط عمومی سازمان نصر، این سازمان با دعوت از تیمی اجرایی، برای نخستین بار الکام فریلنس را در نمایشگاه الکامپ ۲۶ در بخشی مجزا برگزار خواهد کرد.

اما ساده‌ترین تعریفی که می‌توان برای فریلنسر (Freelancer) گفت این است که یک نفر، بدون اینکه به یک سازمان یا کسب و کار و شرکت مشخص متعهد شود، فعالیت حرفه‌ای و تخصصی خود را برای مجموعه‌های مختلف انجام می‌دهد و بسته به نیاز و پروژه‌های در دسترس، کارفرمای خود را تغییر می‌دهد. مفهوم فریلنسر یا آزادکار، طی دهه‌های اخیر مطرح شده است.

می‌توان گفت که آغاز انقلاب صنعتی، دوران شکل‌گیریِ سازمانی مفهوم مدرن آن بود. هم‌زمان با مطرح شدن مفهوم سازمان، مفهوم شغل هم معنای تازه‌ای پیدا کرد.

شایان به ذکر است که چندی پیش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اقدام به ایجاد کمیته فریلنسرها با هدف ایجاد هماهنگی بین‌ پلتفرم‌های ارائه‌دهنده خدمات فریلنسینگ یا خود اشتغالی کرد. حال قرار است در الکامپ ۲۶ فریلنس‌ها حضوری یکپارچه و مجزا با سایر بخش‌های نمایشگاه داشته‌باشند. در الکام فریلنس افراد تنها با ارائه مهارت خود می‌توانند بدون نیاز به سرمایه کلان، وارد کسب و کار شوند و سازمان نصر می‌خواهد با ایجاد فضای مناسب برای فریلنسینگ زمینه کارآفرینی و ایجاد شغل پایدار را برای فعالان این حوزه فراهم نماید.

ارائه مهارت‌ها و توانایی‌های فعالان حوزه فریلنسینگ، ایجاد زمینه مناسب برای ارتباط سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های مایل به برون سپاری فعالیت خود با حضور فریلنسرها و هدایت آنها به سوی کسب‌وکارهای مرتبط عملی می‌شود و در همین راستا الکام فریلنس یکی از مهمترین بخشهای الکامپ ۲۶ است. این بخش به صورت تعاملی و منطبق با نیازهای روز بازار کار داخلی و بین المللی برگزار می‌شود.

بیست و ششمین دوره الکامپ از تاریخ ۲۴ تا ۲۷ تیرماه سال ۱۳۹۹ با شعار «آینده بهتر» در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.