جریمه ۸۳۸ میلیون دلاری اپل به خاطر نقض حق ثبت اختراع - تکفارس 
جریمه ۸۳۸ میلیون دلاری اپل به خاطر نقض حق ثبت اختراع - تکفارس 

جریمه ۸۳۸ میلیون دلاری اپل به خاطر نقض حق ثبت اختراع

فرزاد اسرافیلی
۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - 18:30
جریمه ۸۳۸ میلیون دلاری اپل به خاطر نقض حق ثبت اختراع - تکفارس 

موسسه فناوری کالیفرنیا موسوم به Caltech از اپل به دلیل نقض حق ثبت اختراع در استفاده از چهار فناوری وای فای در سال ۲۰۱۶ شکایت کرده است. این دادخواست منجر به جریمه ۱٫۱ میلیارد دلاری برای اپل و شرکت برادکام (Broadcom) شد. برادکام یک شرکت تولید‌کننده تراشه است که قطعات بی سیم را برای شرکت‌های مختلف از جمله اپل تأمین می‌کند.

اپل موظف به پرداخت ۸۳۸ میلیون دلار خسارت به موسسه فناوری کالیفرنیا شد، در حالی که برادکام نیز باید ۲۷۰ میلیون دلار خسارت بپردازد. این جریمه در ژانویه توسط هیئت منصفه‌ای در کالیفرنیا ابلاغ شد و همانطور که توسط فناوری بلومبرگ گزارش شده است، از آن زمان به بعد اپل درخواست تجدید نظر را صادر کرده و اخیراً این تجدید نظر را باخته است.

پیش از این، اپل و برادکام نقض این حق ثبت اختراع را رد کرده بودند و به جریمه نقدی ۱٫۱ میلیارد دلاری را که باید به موسسه فناوری کالیفرنیا بپردازند، اعتراض کرده بودند. وکلای موسسه فناوری کالیفرنیا اعلام کردند که حق ثبت اختراع مورد نظر در بسیاری از محصولات اپل یافت می‌شود. گفته می‌شود تراشه‌هایی که اپل استفاده کرده است و منجر به جریمه ۸۳۸ میلیون دلاری شده است در بیش از ۵۹۸ میلیون دستگاه در بازار ایالات متحده بکار رفته است.

بنا به گزارش رویترز اپل درخواست تحدید نظر را باخت و جریمه پا برجا ماند. اعتبار دادخواست یکی از حق ثبت اختراعات توسط اپل به دلیل “بدیهی بودن” به چالش کشیده شد، به این معنی که اگر یک فناوری برای متخصصین یا عموم مردم بدیهی باشد، نمی توان آن را حق ثبت برشمرد. از اینرو اپل معتقد است این مورد از لیست حق ثبت حذف شود و جریمه آن لحاظ نشود. با این حال این تجدید نظر نیز توسط دادگاه تجدید نظر فدرال ایالات متحده رد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید