آمازون گرانفروشان وسایل بهداشتی را محاکمه می‌کند - تکفارس 
آمازون گرانفروشان وسایل بهداشتی را محاکمه می‌کند - تکفارس 

آمازون گرانفروشان وسایل بهداشتی را محاکمه می‌کند

فرزاد اسرافیلی
۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - 12:58
آمازون گرانفروشان وسایل بهداشتی را محاکمه می‌کند - تکفارس 

فروشندگانی که اقدام به گرانفروشی ماسک صورت و ضد‌ عفونی‌کننده می‌کنند از سوی آمازون  محاکمه می‌شوند. روز چهارشنبه سناتور ادوارد جی مارکی در مورد تورم به مدیرعامل آمازون نامه هشداری آمیزی را ارسال کرد. در پاسخ به این نامه برایان هوسمن نایب رییس آمازون نوشت که این شرکت با چندین دادستان عمومی ایالتی برای محاکمه متخلفین همکاری می‌کند.

آمازون اظهار داشت که سایت را تحت نظر دارد، سیاست‌های خود را به شدت اعمال می‌کند و صدها هزار محصول گران قیمت را از بین برده و هزاران حساب را به حالت تعلیق درآورده است. این شرکت همچنین گفته است که میلیون‌ها محصولی را که ادعا می‌کردند برای درمان COVID-19 مفید می‌باشد حذف کرده است.

در این نامه آمده است:

آمازون جایی برای گرانفروشی نیست. ما تلاش بازیگران بد را برای بالا بردن مصنوعی قیمت محصولات اساسی در طی بحران جهانی بهداشت را تحمل نخواهیم کرد. این خلاف وجدان است.

در تاریخ ۲۶ فوریه، آمازون به فروشندگان خود نسبت به افزایش قیمت هشدار داد. روز جمعه، eBay بدلیل نگرانی‌های مربوط به گرانفروشی، فروش ماسک صورت و ضد عفونی‌کننده دست را ممنوع اعلام کرد.

در چهارم مارس نیز New York City در توییتی اعلام کرد برای مغازه‌هایی که اقدام به گرانفروشی کنند جریمه‌هایی اعمال خواهند کرد و مردم می‌توانند با شماره گیری ۳۱۱ تخلف فروشندکان را گزارش دهند.

باب فرگوسن دادستان کل واشنگتن نیز در مورد هر گونه افزایش قیمت هشدار داد و اعلام کرد اقدامات جدی در مورد متخلفین انجام خواهند داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید