کرونا IBM را به اعمال محدودیت برای کارکناش واداشت - تکفارس 
کرونا IBM را به اعمال محدودیت برای کارکناش واداشت - تکفارس 

کرونا IBM را به اعمال محدودیت برای کارکناش واداشت

فرزاد اسرافیلی
۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - 22:00
کرونا IBM را به اعمال محدودیت برای کارکناش واداشت - تکفارس 

IBM چهارشنبه اعلام کرد به دلیل شیوع کرونا تمام سفرهای داخلی را متوقف کرده و محدودیت‌هایی را برای سفرهای بین المللی اتخاذ کرده است.

این شرکت همچنین حضور کارمندان خود را در رویدادهایی که بالای ۱۰۰۰ شرکت کننده دارد منع کرده است. IBM اعلام کرده است این محدودیت‌ها تا پایان ماه مارس ادامه دارد.

IBM همچنین کنفرانس توسعه‌دهندگان IBM Think 2020 خود را به یک رویداد آنلاین تغییر داده است. این کنفرانس از ۵ تا ۷ ماه مه برگزار می‌شود. سفر داخلی برای کار با مشتری هنوز مجاز است، اما این شرکت کارمندان را تشویق می‌کند تا در صورت امکان جلسات را به صورت مجازی برگزار کنند.

هدف از لغو کنفرانس‌ها یا مجازی برگزار کردن آن‌ها و یا محدود کردن تماس‌های فیزیکی جلوگیری از گستری ویروس کروناست. جلوگیری از حضور کارکنان در گردهمایی‌های بزرگ گروهی نوعی فاصله گرفتن اجتماعی است که از تماس افراد با بیماران جلوگیری می‌کند.

محدودیت‌های جدید امروز IBM مشابه محدودیت‌هایی است که سایر شرکت‌ها اعمال کرده‌اند. به عنوان مثال گوگل دو کنفرانس بزرگ را لغو کرده و محدودیت‌های مسافرتی را برای کارمندانش در نظر گرفته است. فیس‌بوک بازدیدهای اجتماعی را به حضور در دفاتر شرکت محدود کرده است. و توییتر کارمندان خود را به شدت به کار در خانه تشویق می‌کند.

اگر یکی از کارمندان IBM به مکان ممنوع مثلا در یکی از کشورهایی که کرونا بیشتر نفوذ کرده است مشافرت کند، این شرکت کارمند را ملزم می‌کند خود را به مدت ۱۴ روز قرنطینه کند.

بیماری کرونا در سراسر جهان تا به حال بیش از ۹۵۰۰ نفر را مبتلا کرده و جان حداقل ۳۲۰۰ نفر را گرفته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید