نسخه جدید Facebook Messenger برای iOS ساده‌تر و سریعتر خواهد بود - تکفارس 
نسخه جدید Facebook Messenger برای iOS ساده‌تر و سریعتر خواهد بود - تکفارس 

نسخه جدید Facebook Messenger برای iOS ساده‌تر و سریعتر خواهد بود

مهرداد میرشاهی
۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - 10:29
نسخه جدید Facebook Messenger برای iOS ساده‌تر و سریعتر خواهد بود - تکفارس 

برنامه Messenger فیسبوک در حال پیشرفت است و قرار است نسخه جدیدی از آن منتشر شود. غول شبکه‌های اجتماعی دنیا دوشنبه گذشته اعلام کرد که طی هفته‌های آینده نسخه سریعتر و ساده‌تری از اپلیکیشن مسنجر خود را برای دستگاه‌های iOS عرضه خواهد کرد.

فیسبوک می‌گوید نسخه جدید Messenger دو برابر سریعتر اجرا خواهد شد و یک چهارم حجم نسخه اصلی این برنامه نیز فضا اشغال می‌کند. این بدان معناست که اجرا، دانلود و به‌روزرسانی این اپلیکیشن برای همه سریعتر صورت خواهد گرفت؛ حتی آن‌هایی که از دستگاه‌های قدیمی استفاده می‌کنند و یا در مناطقی زندگی می‌کنند که ارتباط اینترنت ضعیفی دارند.

این شرکت با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه اظهار داشت:

ما کد اصلی Messenger را ۸۴ درصد کاهش داده‌ایم – از ۱٫۷ میلیون خط کد به ۳۶۰٫۰۰۰ هزار خطِ کدنویسی شده – و [همچنین] ما ویژگی‌های [برنامه] خود را برای تناسب با زیرساخت‌های ساده جدید بازسازی کرده‌ایم. تعداد کم کدهای نوشته شده این برنامه را سبک‌تر و واکنش‌پذیرتر می‌سازد و کد پایه ساده‌تر بدان معنی است که مهندسان می‌توانند با سرعت بیشتری به نوآوری بپردازند.

فیسبوک می‌گوید تا این لحظه تعداد کاربران برنامه Messenger بیش از یک میلیارد کاربر است.

برخی از ویژگی‌های این اپلیکیشن به طور موقت در هنگام بازسازی شدن در دسترس قرار نخواهند داشت؛ با این حال این شرکت بیان کرده که در تلاش است تا هرچه سریعتر آن‌ها را بازگرداند. فیسبوک همچنین خاطرنشان کرد که این اقدام «پایه و اساس لازم برای تحقق دیدگاه ما برای پیام‌رسانی خصوصی و قابلیت همکاری و تعامل بین برنامه‌ها» را ایجاد می‌کند چراکه آن‌ها برنامه دارند تا اپلیکیشن‌های Messenger، واتس‌اپ و اینستاگرام را یکپارچه سازند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید