فوری؛ اپل به پرداخت ۲۵ دلار به خریداران آیفون محکوم شد | نتیجه دادخواست کُندی آیفون‌ها صادر شد - تکفارس 
فوری؛ اپل به پرداخت ۲۵ دلار به خریداران آیفون محکوم شد | نتیجه دادخواست کُندی آیفون‌ها صادر شد - تکفارس 

فوری؛ اپل به پرداخت ۲۵ دلار به خریداران آیفون محکوم شد | نتیجه دادخواست کُندی آیفون‌ها صادر شد

مهرداد میرشاهی
۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - 08:01
فوری؛ اپل به پرداخت ۲۵ دلار به خریداران آیفون محکوم شد | نتیجه دادخواست کُندی آیفون‌ها صادر شد - تکفارس 

شرکت اپل در سال ۲۰۱۸ میلادی دو به‌روزرسانی ۱۰٫۲٫۱ و ۱۱٫۲ را برای سیستم عامل iOS عرضه کرد. با این حال، پس از نصب این به‌روزرسانی‌ها، شاهد کند شدن آیفون‌های کاربران بودیم. حتی اگر اپل نسبت به کندی آیفون‌های خود با نصب این به‌روزرسانی‌ها آگاه نبوده باشد، اما اصلاً در این مورد به مشتریان خود اطلاع نداد. از سوی دیگر، مصرف‌کنندگان نیز قادر به بازگشت به نسخه قبلی این سیستم عامل نبودند. از زمانی که آیفون‌های کاربران کند شد، عده‌ای اقدام به خرید نسخه‌های جدید آیفون کردند و برخی نیز باتری‌های گوشی خود را عوض کردند.

چندی پیش، کوپرتینویی‌ها به دلیل کند شدن آیفون‌ها به واسطه به‌روزرسانی‌های عرضه شده برای آن‌ها، از سوی دولت فرانسه ۲۵ میلیون یورو جریمه شدند. در ایالات متحده پرونده‌ای با محوریت این موضوع و مشابه دادخواست تنظیم شده در فرانسه برای اپل شکل گرفت و اپل موافقت کرده است تا برای دلجویی از کاربران، جریمه‌ای به آن‌ها بپردازد. بر اساس حکم صادر شده، اپل به ازای هر آیفون خریداری شده از سوی کاربران، حدود ۲۵ دلار به آن‌ها پرداخت می‌کند. میزان جریمه پرداخت شده از سوی اپل به تعداد آیفون‌های واجد شرایط بستگی دارد اما پیش‌بینی می‌شود به صورت کلی اپل حداقل ۳۱۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

اگرچه اپل نسبت به حکم صادر شده مخالفتی ندارد و موافقت کرده تا این پرونده را حل کند، اما غول تکنولوژی دنیا هرگونه تخلف را رد کرده و خاطرنشان ساخته است که برای جلوگیری از هزینه‌های سنگین دادرسی این تصمیم را اتخاذ کرده است. با این حال، زمانی که دولت فرانسه از اپل خواسته بود تا تخلفات خود را به عموم مردم اعلام کند، این شرکت با این خواسته موافقت کرد و پستی درباره آن در وب‌سایت رسمی خود قرار داد.

دستگاه‌های زیر جزو آیفون‌های واجد شرایط برای پرداخت جریمه از سوی اپل هستند:

  • آیفون ۶، ۶ پلاس، ۶S، ۶s پلاس، ۷، ۷ پلاس یا SE با iOS 2.1 یا بالاتر و قبل‌تر از پنج شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ (۲۱ دسامبر ۲۰۱۷ میلادی)
  • آیفون ۷ و ۷ پلاس با iOS 2 بالاتر و قبل‌تر از ۳۰ آذر ۱۳۹۶ (۲۱ دسامبر ۲۰۱۷)

علاوه بر تسویه حساب با مشتریان، وکلای این دادخواست قصد دارند ۹۳ میلیون دلار برای هزینه حقوقی و ۱٫۵ میلیون دلار دیگر برای هزینه‌های اضافی و جانبی دریافت کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید