احتمال لغو کنفرانس بیلد مایکروسافت به خاطر کرونا - تکفارس 
احتمال لغو کنفرانس بیلد مایکروسافت به خاطر کرونا - تکفارس 

احتمال لغو کنفرانس بیلد مایکروسافت به خاطر کرونا

فرزاد اسرافیلی
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - 23:00
احتمال لغو کنفرانس بیلد مایکروسافت به خاطر کرونا - تکفارس 

تا هفته گذشته تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در آمریکا کمتر از ۱۰۰ نفر بود و این بیماری هنوز قربانی نداشت. اما دیروز اولین مرگ ناشی از کرونا در آمریکا تایید شد. او مردی از اهالی نزدیک به سیاتل بود. دولت آمریکا دیروز اعلام کرد محدودیت‌های بیشتری برای سفر به ایران، ایتالیا و کره‌جنوبی جهت جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا اعمال کرده است. یک مقام بهداشتی ایالت واشنگتن فاش کرد که خطر برای عموم مردم رو به افزایش است، اما آن‌ها هنوز احساس نمی‌کنند که همه‌گیری خطرناکی در کمین باشد.

جنی دورکن، شهردار سیاتل گفت:

با وجود این که هنوز هیچ بیمار تایید شده‌ای در داخل شهر سیاتل گزارش نشده است، ولی ما از ماه ژانویه مشغول آماده‌سازی شهر هستیم. ما ارتباط منظم و نزدیک خود را با وزارت بهداشت، دفتر فرمانداری و مرکز کنترل و پیش‌گیری بیماری‌ها حفظ می‌کنیم. مقامات رسمی بهداشت در سطوح محلی، ایالتی و ملی با همکاری یکدیگر در تلاش‌اند تا سلامت جامعه را حفظ کنند و مردم را در جریان اوضاع قرار دهند. اشخاص، خانواده‌ها و شرکت‌ها باید برنامه‌ریزی داشته باشند و خود را آماده نگه دارند. مهم‌ترین کاری که مردم باید انجام دهند این است که توصیه‌های مراقبتی را جدی بگیرند تا از بیماری در امان باشند و در صورت مبتلا شدن به این بیماری در خانه بمانند.

به تازگی چندین کنفرانس فناوری در سراسر جهان به دلیل ترس از شیوع کرونا لغو شده است. کنفرانس کنگره جهانی موبایل ماه گذشته لغو شد. هفته گذشته نیز پس از آنکه چندین شرکت از جمله مایکروسافت از شرکت در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی انصراف داد، این کنفرانس نیز به لیست لغو شده‌ها پیوست. بعدا نیز فیس‌بوک اعلام کرد بخش ملاقات‌های رو در روی کنفرانس توسعه‌دهندگان F8 2020 را لغو می‌کند.

کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد مایکروسافت برای ۱۹ تا ۲۱ مه برنامه ریزی شده است. این کنفرانس یکی از بزرگترین کنفرانس‌هایی است که هر ساله در سیاتل برگزار می‌شود. سال گذشته، بیش از ۶ هزار نفر از سراسر دنیا به این کنفرانس آمدند. اکنون به خاطر نگرانی‌های ناشی از بیماری COVID-19 یا همان ویروس جدید کرونا، این احتمال وجود دارد که مایکروسافت کنفرانس خود را لغو کرده یا آن را به زمان دیگری موکول کند. البته این شرکت هنوز نسبت به خبر اولین مرگ ناشی از ویروس کرونا در خاک آمریکا واکنشی نشان نداده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید