آمادگی وزارت ارتباطات برای کلاس‌های غیرحضوری دانشگاه‌ها - تکفارس 
آمادگی وزارت ارتباطات برای کلاس‌های غیرحضوری دانشگاه‌ها - تکفارس 

آمادگی وزارت ارتباطات برای کلاس‌های غیرحضوری دانشگاه‌ها

محمدرضا داوری
۸ اسفند ۱۳۹۸ - 12:29
آمادگی وزارت ارتباطات برای کلاس‌های غیرحضوری دانشگاه‌ها - تکفارس 

سجاد بنابی، نائب رییس شرکت ارتباطات زیرساخت در پی تصمیم برخی دانشگاه‌ها و مدارس برای آموزش غیرحضوری به دلیل شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که زیرساخت شبکه ملی اطلاعات آمادگی ارتباط رسانی به این خدمات را دارد.

نائب رییس شرکت ارتباطات زیرساخت از آمادگی شبکه ارتباطی کشور برای برگزاری کلاس‌های غیرحضوری در پی شیوع ویروس کرونا اطلاع داد و بیان نمود:

زیرساخت‌های ارتباطی کشور آماده ارائه خدمات به دانشگاه‌ها و مدارس برای ایجاد کلاس درس غیرحضوری است.

سجاد بنابی خاطر نشان کرد که هم اکنون دانشگاه‌ها از طریق شبکه علمی کشور از شبکه ملی اطلاعات سرویس می‌گیرند؛ البته متولی شبکه علمی کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت نیست و اپراتور شبکه علمی به صورت مستقل به مجموعه شبکه دانشگاه‌ها سرویس می‌دهد و شرکت ارتباطات زیرساخت، تنها متولی برقراری زیرساخت‌های مدنظر است.

نائب رییس شرکت ارتباطات زیرساخت گفت:

هم اکنون زیرساخت پهنای باند و فیبرنوری مورد نیاز در اختیار تمامی دانشگاه‌ها قرار دارد و مشکلی از این بابت گزارش نشده است؛ در همین حال شبکه مدارس نیز که از طریق شبکه رشد به هم متصل هستند، مشکلی از بابت زیرساخت‌های ارتباطی ندارند.

سجاد بنابی با اشاره به تصمیم برخی مدارس و دانشگاه‌ها برای برگزاری کلاس‌های درس غیرحضوری افزود:

هم اکنون مشکل زیرساخت ارتباطی در دانشگاه‌ها و مدارس وجود ندارد و موضوع اصلی برای برگزاری کلاس‌های درس غیرحضوری، داشتن محتوا و پلتفرم آموزشی در هر رشته و درس است که باید توسط دانشگاه‌ها وآموزش و پرورش برای مدارس آماده شود.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام این موضوع که هرگونه درخواست برای ارائه خدمات زیرساختی به دانشگاه‌ها و مدارس قابل انجام است گفت:

شبکه ملی اطلاعات قابلیت ارائه تمامی زیرساخت‌های ارتباطی را برای خدمات رسانی در برقراری ارتباطات غیرحضوری دارد. اما در این موارد، موضوع اصلی به لایه خدمات دسترسی در شبکه باز می‌گردد که مدارس و دانشگاه‌ها باید از اپراتورها درخواست خدمات کنند.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص این موضوع در حساب توییتر خود نوشت:

با توجه به احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان سال، برای همکاری با وزارت علوم و آموزش‌ و پرورش، امکانات ویژه‌ای را جهت آموزش مجازی و از راه دور فراهم کردیم تا میلیون‌ها دانش‌آموز و دانشجوی عزیز، ضمن حفظ سلامت خود، از تحصیل علم هم جا نمانند.
تجمع کمتر، پیشگیری بیشتر

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید