ازراک Z87 Extreme 11 با دو پورت تاندربولت - تکفارس 
ازراک Z87 Extreme 11 با دو پورت تاندربولت - تکفارس 

ازراک Z87 Extreme 11 با دو پورت تاندربولت

میلاد کرمانشاهی
۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - 12:08
ازراک Z87 Extreme 11 با دو پورت تاندربولت - تکفارس 

شرکت ازراک از پرچمدار خود در نمایشگاه IDF13 رونمایی کرد. مادربرد Z87 Extreme 11/TB20 این شرکت مجهز به یکی از حرفه ای ترین طراحی های برد برای پردازنده های Haswell می باشد. این برد قبلا در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۳ هم در حالی به نمایش درآمد که ۲۲ عدد SSD به آن وصل شده بود.

آنسوی بی نهایت

در زمینه فنی، Z87 Extreme 11/TB20 مجهز به مدار ۱۲ فازی VRM با قطعات با کیفیت و قابلیت های A-Style ازراک می باشد. برق مورد نیاز پردازنده از طریق دو اتصال ۸ پینی تامین می شود که راه را برای اورکلاک زیر نیتروژن مایع بسیار هموارتر کرده و پایداری عجیبی بع سیستم می دهد. این مدل مجهز به خنک کننده بزرک و اکتیو (با دو فن خنک کننده) بوده و لوله های انتقال حرارت آن تمامی هیت سینک ها را به یکدیگر متصل کرده اند. هیت سیتک های چیپست مرکزی و مدار رگولاتور هر کدام مجهز به یک فن کوچک می باشد.

a1

Z87 Extreme 11/TB20 تمامی پورت هایی را که فکرش را می کنید در خود جای داده است. در زمینه ذخیره سازی این برد با ارائه ۲۲ پورت SATA III و ۳ پورت SATA II دین خود را ادا کرده است. این بیشترین تعداد پورتی است که تا به حال روی یک مادربرد Z87 مشاهده شده است. اگر این تعداد کافی نیست، این برد مجهز به ۳ پورت mSATA هم می باشد که یکی از آن ها به وسیله ماژول Wi-Fi 802.11 b/g/n اشغال شده است ولی دوتای دیگر میزبان SSD های شما خواهند بود.

همانطور که مشاهده می کنید هیت سینک چیپست آنقدر بزرگ هست که بتواند با پوشش دادن یک چیپست PLX مسیر بیشتری برای ۴ اسلات گرافیکی PCIe 3.0 برد فراهم کند. SLI چهار راهی و CrossFireX پشتیبانی شده اند.  سه اسلات PCIe 3.0 x1 نیز فواصل میان اسلات های x16 را پر کرده اند. در زمینه صدا Z87 Extreme 11/TB20 مجهز به چیپست صوتی A-Style Purity Sound می باشد که با در اختیار قراردادن جک های ۸٫۱ کاناله اتاق شما را به سینمایی بی بدیل تبدیل خواهد کرد. ناگفته نماند که این مادربرد کمی بزرگتر از حد معمول بوده و قالب ساختاری آن XL-ATX می باشد.

a2

در قسمت پانل خروجی برد می توان دو پورت تاندربولت مشاهده کرد که نقطه اوج داستان است. ۶ پورت USB 3.0، دو پورت USB 2.0، پورت e-SATA،  اتصالات نمایشی HDMI و DP، دو پورت شبکه گیگابیت و پورت سنتی PS/2 نیز در این قسمت قرار گرفته اند. شکی نیست که Z87 Extreme 11/TB20 طراحی شگفت انگیز و امکانات کاملی دارد. قیمت این برد مشخص نیست ولی با وجود این تعداد پورت و امکانات باید منتظر قیمت بالایی باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.