دولت چین نشر اخبار کرونا در فضای مجازی را ممنوع کرد - تکفارس 
دولت چین نشر اخبار کرونا در فضای مجازی را ممنوع کرد - تکفارس 

دولت چین نشر اخبار کرونا در فضای مجازی را ممنوع کرد

فرزاد اسرافیلی
۶ اسفند ۱۳۹۸ - 19:45
دولت چین نشر اخبار کرونا در فضای مجازی را ممنوع کرد - تکفارس 

به گزارش پایگاه خبری وایس، دولت چین تصمیم گرفته است افرادی را که در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و وی‌چت اطلاعات منفی در مورد کرونا نشر می‌دهند، ردیابی کنند. ویروس کرونا به موضوع مخالفت در چین تبدیل شده است به طوری که باعث شده است مردم این کشور در اینترنت اعتراض خود را نشان دهند. بنا به گزارش پایگاه خبری ان‌پی‌آر، هشتگ “من آزادی بیان را می‌خواهم” در رسانه‌ی اجتماعی چینی ویبو منتشر شده است.

بنا به گزارش وایس، سرکوب‌ها به جای اینکه معطوف به جنبش‌های بزرگتر باشند، بر روی پست‌های فردی متمرکز است. یک مرد چینی که در کالیفرنیا اقامت دارد، به وایس گفت وی در تلاش است تا از طریق وی‌چت اطلاعاتی را در مورد ویروس کرونا با خانواده خود در ووهان در میان بگذارد. وی معتقد است دولت چین دوستان او در چین را تحت فشار قرار داده تا از محل زندگی وی در ایالات متحده اطلاعاتی بدهند. او همچنین هشداری دریافت کرده است که فردی در شانگهای در تلاش است تا به حساب وی‌چت او دسترسی پیدا کند.

مرد دیگری در چین گفت پس از آن که او توییت انتقادی در مورد نحوه پاسخ گویی دولت چین به کرونا نشر داد، مقامات چینی به خانه وی آمده و او را یازجویی کردند. مقامات به او گفتند که توئیت وی نوعی حمله به دولت چین است. تلفن او مصادره شد، و او مجبور شد بیانیه‌ای را امضا کند که بر اساس آن دیگر دست به چنین اقدامی نزند.

از زمان شیوع کرونا در ماه دسامبر در شهر ووهان چین، بیش از ۲،۶۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۷۹۰۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ا‌ند. دولت چین به دلیل سوء رفتار خود در  برخورد با شیوع این بیماری، از جمله سانسور اخبار کرونا در ووهان و حذف پست‌های کاربران ووهان، شدیدا مورد انتقاد جهان قرار گرفته است.

چین استفاده از وی پی ان را نیز سرکوب کرده است. بسیاری از مردم چین برای دریافت اخبار صحیح و فرار از سانسور دولت از وی پی ان‌ها استفاده می‌کنند. بنا به گزارش وایس، دولت چین همچنین به کارکنان بهداشت دستور داده است در فضای مجازی مخصوصا در گروه‌ها حرفی از ویروس کرونا نزنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.