شرکت شاپیفای به پروژه‌ بحث بر‌‌انگیز ارز دیجیتالی لیبرا‌ی فیسبوک می‌پیوندد - تکفارس 
شرکت شاپیفای به پروژه‌ بحث بر‌‌انگیز ارز دیجیتالی لیبرا‌ی فیسبوک می‌پیوندد - تکفارس 

شرکت شاپیفای به پروژه‌ بحث بر‌‌انگیز ارز دیجیتالی لیبرا‌ی فیسبوک می‌پیوندد

علی نصرتی
۶ اسفند ۱۳۹۸ - 00:06
شرکت شاپیفای به پروژه‌ بحث بر‌‌انگیز ارز دیجیتالی لیبرا‌ی فیسبوک می‌پیوندد - تکفارس 

خبرهای خوبی برای انجمن لیبرا (Libra) پس از عقب‌نشینی چندین عضو موسس این انجمن در سال گذشته در راه است.

شرکت تجارت الکترونیک شاپیفای (Shopify) روز جمعه اعلام کرد که به انجمن لیبرا (نام ارز دیجیتال فیسبوک) می‌پیوندد. می‌تواند خبر خوبی برای فیسبوک باشد آن هم پس از اینکه در شروع کار این انجمن در سال گذشته تعدادی از اعضا از پروژه کناره گیری کردند‌.

شرکت شاپیفای در پستی اذعان داشت که‌:

ما به عنوان عضوی از انجمن لیبرا‌، به صورت جمعی برای ایجاد یک شبکه پرداخت که دسترسی آسان‌تری به پول داشته باشد و از خریداران و فروشندگان در همه جا پشتیبانی کند‌، کار خواهیم کرد.

لیبرا یک ارز دیجیتال جهانی است که انجمن لیبرا مدیریت و برنامه‌ریزی آن را بر عهده دارد‌، یک پایه پولی معیوب و ناقص که فیسبوک انتظار داشت در راه‌‌اندازی آن ۱۰۰ شریک داشته باشد. انجمن لیبرا ادعا نموده است که می‌تواند با استناد به ۱٫۷ میلیارد فردی که بدون حساب بانکی توانایی استفاده از ارز و پول را دارند‌، میلیارد‌ها نفر را توانمند سازد.

با این حال‌، پس از رونمایی از این پروژه یعنی ایجاد ارز دیجیتال لیبرا در ماه ژوئن‌، با شک و تردید‌های فراوانی از سوی سیاستمداران‌، تنظیم‌کننده‌ها و افراد سپرده‌گذار مواجه شد‌. بنابراین چندین عضو موسس انجمن لیبرا از جمله Mastercard‌ ‌،Visa‌ ‌،eBay و PayPal به همراه شرکت بین‌المللی مخابراتی Vodafone که ماه قبل گروه را ترک کرد‌، از انجمن کنار رفتند‌.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.