حذف دوباره برنامه ToTok از پلی استور - تکفارس 
حذف دوباره برنامه ToTok از پلی استور - تکفارس 

حذف دوباره برنامه ToTok از پلی استور

فرزاد اسرافیلی
۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - 09:02
حذف دوباره برنامه ToTok از پلی استور - تکفارس 

گوگل برنامه پیام رسانی ToTok را که گفته می‌شود ابزار جاسوسی برای امارات متحده عربی است، برای بار دوم از پلی استور حذف کرده است. اندکی پس از آنکه نیویورک تایمز گزارشی را در مورد ToTok منتشر کرد، این برنامه در ماه دسامبر از اپ استور و گوگل پلی استور حذف شد. گوگل بی‌ سر و صدا این برنامه را در ماه ژانویه بازگرداند اما ظاهرا همچنان در اپ استور در دسترس نبود.

اوایل امروز خبر حذف دوباره این پیام رسان از گوگل منتشر شد. گوگل در گفتگو با وب‌سایت ورج اعلام کرد که این برنامه را برداشته است، اما هیچ توضیحی در مورد علت این کار ارائه نداد. به گزارش تایمز، گوگل نخستین بار پیام رسان ToTok را به دلیل نقض خط مشی‌های نامشخص حذف کرده بود.

ToTok برنامه پیام رسانی است که بنیانگذاران آن نوید پیام و تماس‌های سریع، رایگان و ایمن را داده بودند. میلیون‌ها نفر در امارات متحده عربی و دیگر نقاط خاورمیانه این برنامه را دانلود کرده‌اند. این برنامه اندکی قبل از اینکه در ماه دسامبر از پلی استور و اپ استور حذف شود، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های اجتماعی در ایالات متحده بود و بیشترین دانلود را در بین کاربران آمریکایی داشت. اما تحقیقات نیویورک تایمز نشان داد که این برنامه به دولت امارات اجازه می‌دهد از کاربران جاسوسی کند.

ToTok در بیانیه‌ای که در ماه دسامبر منتشر شد، این شایعات را تکذیب کرد و گفت:

ما قطعا به حریم خصوصی کاربران احترام می‌گذاریم و امنیت آنها را تضمین می‌کنیم، کاربران ما همچنین بر اطلاعاتی را که می‌خواهند به اختیار خودشان به اشتراک بگذارند، کنترل کاملی دارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید