گلکسی زد فلیپ سامسونگ بادوام‌تر از گلکسی فولد خواهد بود - تکفارس 
گلکسی زد فلیپ سامسونگ بادوام‌تر از گلکسی فولد خواهد بود - تکفارس 

گلکسی زد فلیپ سامسونگ بادوام‌تر از گلکسی فولد خواهد بود

افشین نوری
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - 20:30
گلکسی زد فلیپ سامسونگ بادوام‌تر از گلکسی فولد خواهد بود - تکفارس 

سامسونگ دیشب جدیدترین گوشی تاشوی خود یعنی زد فلیپ را معرفی کرد، اما شرکت کره‌ای قول داده است که این هندست دچار مشکلاتی که برای گلکسی فولد به وجود آمد نخواهد شد.

زد فلیپ، دومین گوشی تاشوی سامسونگ است و نمایشگر ۶.۷ اینچی آن پس از تا شدن، به شکل مربع در آمده و در جیب جا می‌شود. این نمایشگر، از جنس شیشه بسیار نازک است که در مقابل خراش‌ها، بهتر از نمایشگر پلاستیکی گلکسی فولد می‌تواند دوام بیاورد.

سامسونگ می‌گوید که زد فلیپ یک گوشی بسیار بادوام است و می‌تواند بیش از ۲۰۰ هزار بار، باز و بسته شود. لولای گوشی هم دچار اصلاحاتی شده است. گوشی‌های تاشو در محل لولا بسیار آسیب‌پذیر هستند و فاصله اندکی که بین لولا و صفحه نمایشگر وجود دارد، باعث می‌شود که گرد و خاک به داخل آن وارد شود. سامسونگ می‌گوید که لایه‌‌هایی از فیبر را در داخل این فضا قرار داده تا از ورود گرد و غبار جلوگیری کند.

گلکسی زد فلیپ سامسونگ بادوام‌تر از گلکسی فولد خواهد بود - تکفارس 

اما به نظر می‌رسد که هنوز ضعف‌هایی در طراحی زد فلیپ وجود دارد. در ویدیوی تبلیغاتی این گوشی که سامسونگ اخیرا در مراسم اسکار پخش کرد، گفته می‌شود که ”شما ممکن است متوجه چین‌‌خوردگی‌های کوچکی در وسط نمایشگر اصلی گوشی شوید. این چین‌ها جزو ویژگی طبیعی نمایشگر تاشوی زد فلیپ هستند.“

درست است که زد فلیپ در وسط نمایشگر خود، چین‌خوردگی‌هایی خواهد داشت، اما این موضوع ما را چندان آزرده‌خاطر نخواهند کرد. دلیل آن هم این است که این گوشی، بعد از گلکسی فولدی معرفی می‌شود که سال گذشته در هنگام عرضه اولیه خود، با مشکلات زیادی مواجه شد. آن موقع گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه، نمایشگر گلکسی فولد بعد از یکی دو روز شکسته است، یا لولای آن، آسیب جدی به پنل OLED گوشی وارد کرده و یا اینکه بازشدگی‌های بین نمایشگر و لولا باعث ورود گرد و خاک به زیر صفحه آن شده است. البته نسخه دوم گلکسی فولد تا حدودی توانست این مشکلات را برطرف کند، اما نمایشگر آن همچنان پلاستیکی ماند و به راحتی می‌تواند آسیب ببیند.

حالا با توجه به این موضوع باید ببینیم که زد فلیپ تا چه حد می‌تواند در مقابل مشکلات احتمالی دوام بیاورد. قیمت این گوشی ۱۳۸۰ دلار است و از ۱۴ فوریه قابل دسترس خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید