حملات سایبری هکرهای خارجی به سازمان‌های دولتی آمریکا - تکفارس 
حملات سایبری هکرهای خارجی به سازمان‌های دولتی آمریکا - تکفارس 

حملات سایبری هکرهای خارجی به سازمان‌های دولتی آمریکا

فرزاد اسرافیلی
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - 22:15
حملات سایبری هکرهای خارجی به سازمان‌های دولتی آمریکا - تکفارس 

براساس گزارشی که مرکز ملی ضد‌‌جاسوسی و امنیت ملی آمریکا به تازگی منتشر کرده است، تعداد زیادی از کشورهای خارجی، شبه نظامیان و گروه‌های ناآشنا، سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده را مورد هدف حملات سایبری خود قرار داده‌اند. طبق این گزارش بخش خصوصی و سازمان‌های دولتی که مستقیماً در امنیت ملی دخیل نیستند، نیز بطور فزاینده‌ای مورد هدف قرار گرفته اند.

در برنامه استراتژیک ایالات متحده، روسیه، چین، ایران، کره شمالی و همچنین کوبا و چندین بازیگر غیر دولتی مانند حزب الله، داعش و القاعده به عنوان مخالفان اصلی در نظر گرفته شده اند که ایالات متحده را مورد حملات سنگین سایبری قرار می‌دهند. در این گزارش اشخاص و نهاد‌‌هایی که اطلاعات را برای اهداف سیاسی هک کرده یا درز می‌دهند، علاوه بر “سازمان های افشای عمومی”، به عنوان تهدید محسوب می‌شوند.

ویلیام ایوانینا، مدیر مرکز امنیت سایبری ملی در بیانیه‌ای اعلام کرد: “با توجه به اینکه بخش خصوصی و نهادهای دموکراتیک به طور فزاینده‌ای مورد حمله قرار می‌گیرند، دولت آمریکا دیگر نمی تواند به تنهایی به این مشکل بپردازد. این امر مستلزم واکنش کل جامعه از جمله بخش خصوصی، جامعه آگاه آمریکا و همپیمانان ما است “.

این گزارش در حالی صورت می‌گیرد که تمرکز بر حساسیت ایالات متحده نسبت به حملات سایبری خارجی و مداخله در انتخابات بیشتر می‌شود. این گزارش همچنین زمانی منتشر شد که وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد چهار تبعه چینی به علت دست داشتن در هک شرکت ارائه دهنده خدمات مالی و اعتباری اکوئیفاکس (Equifax) در سال ۲۰۱۷ متهم هستند.

در این گزارش آمده است که آژانس‌های دولتی و سازمانهای بخش خصوصی در برابر چنین حملاتی آسیب‌پذیر هستند زیرا جهان به اینترنت متصل است و همچنین بازار اینترنت اشیاء در حال رشد است، و ازینرو بیشتر دستگاه‌های خانگی و پروسه‌های صنعتی را به اینترنت وصل می‌کند. مطابق این گزارش، طیف وسیعی از پیشرفتهای فنی از جمله تصاویر با وضوح بالا، رمزگذاری و تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها، به نهادهای بیشتری امکان می‌دهد اطلاعاتی را کسب کنند که قبلاً برای دستیابی به آن به پروسه‌های عمیق و پیچیده‌تری نیاز بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید