سونی نیز در رویداد MWC 2020 شرکت نخواهد کرد - تکفارس 
سونی نیز در رویداد MWC 2020 شرکت نخواهد کرد - تکفارس 

سونی نیز در رویداد MWC 2020 شرکت نخواهد کرد

مهرداد میرشاهی
۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - 14:15
سونی نیز در رویداد MWC 2020 شرکت نخواهد کرد - تکفارس 

سونی نیز به صورت رسمی اعلام کرد که به واسطه شیوع بیماری کرونا و نگرانی‌های وابسته به آن، از حضور در رویداد MWC 2020 انصراف داده است و دیگر در این مراسم شرکت نخواهد کرد. پیش از این، شرکت‌های الجی، اریکسن، ZTE، انویدیا و آمازون از شرکت در این نمایشگاه انصراف داده بودند. کنگره جهانی موبایل که در بارسلونا برگزار می‌شود، یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های تجاری موبایل است که به صورت سالانه برگزار می‌گردد.

سونی با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود بیان کرد:

سونی به دنبال وقوع و شیوع ویروس کرونا که در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ میلادی توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک مورد اورژانسی جهانی شناخته شد، وضعیت آخرین تغییر و تحولات را به دقت زیر نظر دارد. از آنجایی که ما بیشترین اهمیت را به امنیت و رفاه حال مشتریان، شرکا، رسانه‌ها و کارمندان خود می‌دهیم، به سختی تصمیم گرفتیم تا حضور و شرکت در نمایشگاه MWC 2020 در بارسلونای اسپانیا را لغو کنیم.

همانطور که پیشتر اشاره شد، آمازون جدیدترین شرکتی بود که قبل از سونی، خبر از عدم حضور در این نمایشگاه داده بود. با این حال، در دوره‌های گذشته، حضور آمازون خیلی برای مشتریان و مصرف‌کنندگان ملموس نبوده و این شرکت بیشتر با شرکای تجاری خود در ارتباط بوده است. از سوی دیگر، سونی همواره حضوری قدرتمند در رویداد MWC داشته است. به طور مثال، سال گذشته این شرکت ژاپنی برای نخستین بار از پرچمدار جدید خود یعنی اکسپریا ۱ در این نمایشگاه رونمایی کرد. سونی اعلام کرده است که رونمایی‌هایی که پیش از این برای رویداد MWC 2020 برنامه‌ریزی کرده بود را به صورت آنلاین از طریق کانال اسکپریا در سرویس یوتیوب انجام خواهد داد.

روز گذشته، انجمن GSMA که مسئول اصلی برگزاری رویداد MWC شناخته می‌شود، بیانیه جدیدی در این باره منتشر کرد و خبر از قوانین سفت و سخت برای متقاضیان شرکت در این مراسم داد. پیرو گفته‌های این موسسه، هیچ فردی از شهر هوبئی چین – که محل اصلی شیوع بیماری کرونا محسوب می‌شود – حق شرکت در MWC 2020 را نخواهد داشت. از سوی دیگر، هر کسی که در این نمایشگاه حضور یابد، باید ثابت کند که در ۱۴ روز گذشته از کشور چین بازدید نکرده است. به نظر می‌رسد که هرچه به زمان برگزاری رویداد موردانتظار MWC 2020 نزدیک‌تر می‌شویم، شرکت‌های بیشتری از حضور در آن انصراف می‌دهند. طبیعتاً اتخاذ چنین تصمیم‌هایی به ضرر برگزارکنندگان این مراسم خواهد بود.

رویداد MWC 2020 از تاریخ دوشنبه ۵ اسفند ماه (۲۴ فوریه) آغاز خواهد شد و در روز پنج شنبه ۸ اسفند ماه (۲۷ فوریه) نیز به کار خود پایان خواهد داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.