برنامه وزارت ارتباطات برای حضور در بازار ۶ کشور - تکفارس 
برنامه وزارت ارتباطات برای حضور در بازار ۶ کشور - تکفارس 

برنامه وزارت ارتباطات برای حضور در بازار ۶ کشور

محمدرضا داوری
۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - 11:00
برنامه وزارت ارتباطات برای حضور در بازار ۶ کشور - تکفارس 

سید ستار هاشمی، معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات از برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه صادرات و حضور هر چه بهتر در بازار فناوری اطلاعات ۶ کشور اطلاع داد.

معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) بیان نمود:

 با توجه به ظرفیتی که در کشور وجود دارد و توانایی و تخصص جوانان ما، باید نگاه ویژه‌ای به بازار منطقه صورت گیرد تا بتوانیم محصولات کیفی خود را در لایه خدمات و زیرساخت به بازارهای منطقه و پس از آن‌ به بازارهای دیگر کشورها، عرضه کنیم.

ستار هاشمی با اشاره به حضور موفق ایران در کشور افغانستان افزود:

برنامه ریزی‌هایی برای حضور در بازار عمان و قطر داریم و البته برای بازار عراق نیز اقداماتی انجام داده بودیم، اما با توجه به ناامنی‌هایی که در این کشور وجود داشت این موضوع به تعویق افتاد ولی در آذربایجان و ترکیه نیز ظرفیت حضور داریم.

معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات با اشاره به این که نکته مهم در بحث نمایشگاه‌ها ایجاد تعامل است، تصریح کرد:

 باید تعاملات تجاری با شرکت‌های توانمند منطقه ایجاد شود؛ در کشورهای بازارهای هدف حضور یابیم و آنها را نیز دعوت کنیم که به کشور ما سفر کنند و این یکی از اولویت‌ها محسوب می شود.

با وجود اینکه در کشور به واسطه تحریم ها ، شرایط رشد اقتصادی مناسب نبوده اما در همین شرایط، شاهد رشد ۶ درصدی در بخش فناوری اطلاعات و رشد ۲ درصدی در بخش ارتباطات هستیم.

ستار هاشمی با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه صادرات ICT، گفت:

برای افزایش بهره وری ضرورت دارد که به این بخش توجه خاصی داشته‌ باشیم و نکته مهم این است که بسیاری از محصولاتی که در این حوزه داریم از جنس فکرافزار است؛ بنابراین با توجه به پتانسیلی که در کشور وجود دارد باید بتوانیم این ظرفیت‌ها را در بازارهای منطقه ارائه دهیم.

مجید تکبیری، رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه نیز در این بازدید اظهار داشت:

یکی از استراتژی‌های مبارزه با تحریم، خودکفایی است و ساختار اصلی دستیابی به این امر، تقویت بنیه تولیدات داخلی و حمایت از صادرات آن‌ها است که طبیعتا برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) می تواند به عنوان یک فرمول موثر، زمینه ساز معرفی تکنولوژی های داخلی هم در بخش کیفی و هم بخش کمی در تقابل با محصولات مشابه خارجی، باشد.

طبق اعلام مجید تکبیری، در چهارمین دوره برگزاری ایران اکسپو، تجار بین المللی از کشورهای آلمان، مالزی، تونس، ترکیه، افغانستان، الجزایر، استرالیا، بنگلادش، بلاروس، کامرون، کوبا، فرانسه، غنا، هند، عراق، اردن، کنیا، کویت، قرقیزستان، لبنان، مراکش، نیجریه، عمان، پاکستان، رومانی، سنگال، آفریقای جنوبی، سوریه، لیبی، روسیه و ساحل عاج شرکت می‌کنند که با توجه به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، این نمایشگاه می تواند بستر مناسبی برای تعامل اقتصادی شرکت های ایرانی فعال از جمله حوزه فناوری اطلاعات، باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.