گلستان، میزبان نخستین بوت‌کمپ استانی اینترنت اشیا - تکفارس 
گلستان، میزبان نخستین بوت‌کمپ استانی اینترنت اشیا - تکفارس 

گلستان، میزبان نخستین بوت‌کمپ استانی اینترنت اشیا

محمدرضا داوری
۷ بهمن ۱۳۹۸ - 17:00
گلستان، میزبان نخستین بوت‌کمپ استانی اینترنت اشیا - تکفارس 

طبق گزارش‌های مطرح شده از مرکز تحقیقات اینترنت اشیا، اکوسیستم اینترنت اشیا به عنوان یکی از ارکان تحقق تحول دیجیتال با کمبود نیروی متخصص و ماهر در بخش‌های مختلف ساختار است، با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و مهارت محور می تواند نقش بسیار مهمی در تامین نیروی انسانی مورد نیاز این اکوسیستم داشته باشد و بوت کمپ‌ها به عنوان جامع ترین دوره های آموزشی، بیشترین بازده را در میان این دوره‌ها خواهند داشت.

در این بوت کمپ شرکت‌کنندگان به صورت تیمی پس از آموزش و کسب مهارت به انجام پروژه‌های کاربردی می‌پردازند و به صورت عملی با مفاهیم و ساختار اکوسیستم اینترنت اشیا شناخت پیدا می‌کنند. همچنین این بوت کمپ به افراد علاقه‌مند کمک خواهد کرد تا بتوانند مسیری را برای ورود به بازار کسب و کار در این حوزه برای خود طراحی کنند.

بنابراین بوت کمپ استانی اینترنت اشیا با کمک اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان گلستان و مرکز تحقیقات اینترنت اشیا و با همکاری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، پارک علم و فناوری استان گلستان و با حمایت ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اوایل اسفند ماه سال جاری به مدت یک هفته در این استان برگزار می‌شود.  

یادگیری و پیاده‌سازی به صورت تعاملی و اثربخش، بهره‌‌مندی از اساتید متخصص و مربیان فنی آموزشی در هر بخش، استفاده از پک سخت‌افزاری آموزشی برای پیاده سازی عملیاتی سناریوها، ساخت یک محصول اولیه (MVP) مبتنی بر اینترنت اشیا در حین برگزاری بوت‌کمپ، بیش از ۵۰ ساعت آموزش مهارت محور همراه با انجام سناریوهای هوشمندسازی، حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تیم‌های تشکیل شده در بوت‌کمپ، تبدیل ایده‌های هوشمندسازی و مبتنی بر اینترنت اشیا به نمونه اولیه و تهیه مدل کسب و کار، از جمله ویژگی‌های این دوره است.

علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به تارنمای مرکز تحقیقات اینترنت اشیا مراجعه کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید